Å tørre å bruke en dyr klokke

Solide saker tåler å bli brukt. Jeg bruker min 116600 hver dag, til det aller meste. Men tar den av når det er åpenbart er stor risiko for skade.

På bildet under ser du hvordan vi håndterte klokkene på en gtg i sommer. Putta alle i en eske å sendte de rundt bordet, så kunne man prøve de forskjellige modellene:p hvis man ville blande de, så rista man bare litt på esken da dukket det opp noen nye godbiter man kunne prøve!

IMG_1289.JPG
 
Solide saker tåler å bli brukt. Jeg bruker min 116600 hver dag, til det aller meste. Men tar den av når det er åpenbart er stor risiko for skade.

På bildet under ser du hvordan vi håndterte klokkene på en gtg i sommer. Putta alle i en eske å sendte de rundt bordet, så kunne man prøve de forskjellige modellene:p hvis man ville blande de, så rista man bare litt på esken da dukket det opp noen nye godbiter man kunne prøve!

Vis vedlegg 68987

Hvem var det som ble kastet ut av kukeriet igjen pga. det bildet? Begrunnet med at klokkene måtte være fake.
 
Hvem var det som ble kastet ut av kukeriet igjen pga. det bildet? Begrunnet med at klokkene måtte være fake.


Det var en kjent bruker her inne som ble kastet ut, han kan melde seg selv:) det ble ganske hett inne på nevnte Facebook-gruppe med dette bildet, og kan love at det blei ledd mye over alle svarene fra ekspertene som fortalte hvor fake alle klokkene var:)
 
Redigert:
Bruker mine Rolex daglig. Til det meste. Hender jeg tar den av ved de verste jobbene. Og på jobb offshore bruker jeg Seiko, er jo ikke vits i å herpe den helt med vilje. Jobben her er litt for utsatt, det er lissom ikke vits å bruke den her. Sunn fornuft.
 
Tsk tsk. Har aldri sett en Roughneck med noe annet enn Deepsea. Dette sier seg litt selv: Du jobber i umiddelbar nærhet av et hull som går 4000m ned i bakken. Hva om du mister klokka ned i brønnen? Må jo ha noe som tåler trykket på bunnen av hullet. Skjerpings;)
Hehe ja det er sant:) Spørs om jeg må få meg Deepsea ja, og om jeg mister den nedi får vi bare kjøre et magnet run og hente den. Like fin:)
 
Jeg fortsetter å spørre, da jeg ikke vet hva en roughneck gjør - hva består en vanlig dag av for din del? :)
Vi er på en måte poteten ombord. Og jobber på boredekk, hjertet av riggen. Men også med andre ting andre steder på riggen. Og i boretårnet. Vi gjør veldig mye forskjellig egentlig. Men kort fortalt er det kjøring av pipehandling på boredekk, gjøre connection altså skjøte på borestrengen, sammen med Driller som kjører boremaskinen. Mye rigging og klargjøring på boredekk til de forskjellige operasjonene. Og vedlikehold av alle maskinene. Og veldig mye annet.