Å selge flere klokker på en gang

Fellesannonse eller mange små

  • Fellesannonse

    Stemmer: 0 0,0%
  • Mange små

    Stemmer: 0 0,0%

  • Antall stemmer
    0
Medlem
14. feb. 2008
Innlegg
1.553
Sted
Oslo
En ting jeg har lurt litt på.

Har tenkt å legge ut flere klokker til salgs på en gang. Tenkte jeg skulle legge ut en felles annonse for alle urene, men siden noen av klokkene ligger i bankboks, så vil det være litt tilfeldig når jeg får tatt gode bilder av alle sammen, så det kommer til å bli en del oppdatering av posten etter hvert, og jeg føler slike salgsannonser med flere ur ofte blir litt forvirrende etter hvert som noen av klokkene blir solgt, osv. Dessuten er jeg veldig usikker på prisantydningen på et par av dem, så det kan bli snakk om prisendringer, men kanskje ikke på alle klokkene, men da blir jo hele annonsen bumpet, og i teorien så er det et system man kan misbruke.

Så mitt spørsmål er om det beste kanskje er å legge ut alle annonsene hver for seg. Men fire salgsannonser av samme selger på rappen blir kanskje også sett på som spamming?

Kunne ha sendt en PM til Juice, men er egenlig interessert i synspunktene her. Fellesannonse eller mange små?
 
Jeg synes flere små annonser fungerer helt fint. Det er flere brukere som har gjort dette før deg, og jeg føler at man får bedre oversikt over hva som er til salgs.

Marius
 
Relevant problemstilling jeg føler meg truffet av, all den tid jeg for noen stunder siden hadde samme "dilemma".

Jeg valgte fellesannonse.
Fordi det var praktisk (sikkert mest for meg), men ikke uten å gå på akkord med forumreglene og den "indre justis" som er gjeldende på salgsforumet vårt (les: spillereglene for annonsering).

Tror uansett neppe det vil volde harme om du kjører fellesannonse, og som følge av det innimellom havner på toppen av listen som følge av saklige "updates".

Som de selektivt søkende sjeler vi alle stort sett er etter de mer spesifikke ur, vil jeg tro man uansett finner det man leter etter, og er overbærende med å stundom måtte sveipe innom "side 2" for å ta en ytterligere kikk på uret man vurderer....

:cool:
 
Jeg ville nok satset på flere små annonser. Men det er jo avhengig av hvor mange ur du skal selge. Har man et par ur til salgs kan de like så godt annonseres sammen, men jo flere det er, jo mindre oversiktelig blir det.
 
Flere små annonser gjør det mer oversiktlig.
Selv om det kanskje kan irritere den stakkaren som akkurat postet en FS annonse rett før rushet.:p
Når det er sagt er vel dette same, same, (but different;)). Moore gjorde jo dette svært så oversiktlig ved å systematisk fjerne bilder av klokker etterhvert som de ble solgt.
Så jeg ser egentlig ikke problemstillingen.
 
Jeg foretrekker å se en annonse pr. klokke.

Men ja, Moore klarte jo elegant å holde din salgstråd veldig ryddig....
 
Liker å kunne bla raskt gjennom kjøp og salg forumet og se på overskriftene hva som selges.

Foretrekker altså topic som:
FS: Rolex Paul Newman Daytona (Billig)

Framfor:
FS: Klokker fra samlingen
 
Liker å kunne bla raskt gjennom kjøp og salg forumet og se på overskriftene hva som selges.

Foretrekker altså topic som:
FS: Rolex Paul Newman Daytona (Billig)

Framfor:
FS: Klokker fra samlingen

Du har absolutt et godt poeng! Selvom jeg ikke ser for meg at det renner over av Paul Newmaner her inne. Selv etter oppmuntringen din.
 
Selv om jeg må innrømme at jeg har lagt ut flere klokker i samme annonse, så er jeg mest fan av at det legges ut en og en klokke. Det er lettere å holde oversikten, både for potensielle kjøpere og for selger :)