Å anskaffe en vintage Daytona

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Hei brødre i galskapen! Etter at jeg kikket på Jonnys vintage Daytona har det gått opp får meg at jeg muligens er villig til å legge seriøse penger i en vintage Daytona. I så fall en med svart tachybezel, f.eks. en 6263. Sølv skive er attraktivt :)

Hva er deres tanker om hvordan man gjør dette best? Vi snakker såpass mye penger her at det ikke lenger frister å kjøpe på nett. Det er vel ikke så mange slike her på berget, så man må vel ut i Europa? Men jeg er sunt skeptisk til vintagedealeres omgang med slike godbiter. Mye redials og mindre frankenmodifikasjoner ute og går, i London spesielt. Der er dessuten prisene helt galematias.

I første omgang må jeg lese meg enda bedre opp på modellen(e), det er åpenbart. Har vel litt peil allerede, men det er mange subtiliteter å merke seg.

Hvor ville dere henvendt dere for en trygg kjøpsopplevelse til ikke-oppblåste priser?

La oss sikle så lenge mens vi diskuterer :cool:

DSCF0003.JPG
 
Skitt, føler jeg må senke forventningene :D Dette vil ta tid, if at all. Håper vel fortsatt på at det skal dukke opp en norsksolgt Daytona med svart bezel hos Jonny eller Mogens ;)
 
Jeg kjenner absolutt ikke noe til vintage Daytona, men her er en link til en butikk i Paris som har noe, det vil kanskje gi en pekepinne på prissettingen der? http://www.thebeautifulwatch.com/?M=2
Om ikke annet så kan du klikke noenganger på bildene for å få noen store bilder og se på de vakre urene:D
 
Hvor ville dere henvendt dere for en trygg kjøpsopplevelse til ikke-oppblåste priser?

Er ikke dette nesten en selvmotsigelse;)

Jeg skal holde øyne og ører åpne, men er nok ikke best connected på vintage, selv om det hender jeg får spennende tilbud i Norge. Som vi vet, og spesielt på vintage, tar de mest "pålitelige" seg godt betalt for tryggheten de representerer, og også her er mye frankens ute å går. De som har aller best tilgang på virkelig sjeldne godbiter i AAA tilstand er ikke å finne på klokkeforum rundt omkring. Men de faller nok ikke i kategorien "ikke-oppblåste-priser";)

Så forøvrig at Mike Wood hadde en 6263 med sort skive sist jeg var innom siden hans. Det blir spennende å følge jakten!
 
Jeg kjenner absolutt ikke noe til vintage Daytona, men her er en link til en butikk i Paris som har noe, det vil kanskje gi en pekepinne på prissettingen der? http://www.thebeautifulwatch.com/?M=2

Oren har alltid bra utvalg men litt for mange kunder i show-business til å ha et realistisk prisnivå.

Jeg ville ikke brydd meg om bezel mht ref. og kjøpe den fineste jeg finner uansett om det er en 6263 eller 6265 ( og bedt forhandleren om å skaffe en bakelite bezel), en av de mest seriøse jeg vet om for en dayto valjoux er : http://www.premiumwatch.fr/rolex/10-rolex-daytona-achat-vente-occasion
 
Lykke til med jakten, og håper du finner den du leter etter, Anders! Ikke minst for å gi oss "dødelige" noe å sikle over i Dagens klokke tråden ;)
 
Det blir spennende å se om du klarer å finne en pent brukt vintage daytona, anders! Lykke til med jakten :)
 
Nydelig klokke, sinnsyk pris... Synes for øvrig du skal sende ham en mail og spørre "is this watch rare?":):)
 
jeg har kjennskap til en med ekstrem tilgang på vintage rolex, skal høre med han om du er int Anders ? er en venn av meg ifra USA godt kjent på Timezone, dessverre er de fleste solgt før han har klokkene i stock, så legger ofte ut kun de "kjipe" vintage utgavene.
Kan også hjelpe ta den inn fordelaktig for deg :)

Bare si ifra så tar jeg en sjekk på inventar og hva som mulig kommer i nærmeste framtid..
 
jeg har kjennskap til en med ekstrem tilgang på vintage rolex, skal høre med han om du er int Anders ? er en venn av meg ifra USA godt kjent på Timezone, dessverre er de fleste solgt før han har klokkene i stock, så legger ofte ut kun de "kjipe" vintage utgavene.
Kan også hjelpe ta den inn fordelaktig for deg :)

Bare si ifra så tar jeg en sjekk på inventar og hva som mulig kommer i nærmeste framtid..

Takk for tilbudet, det høres jo supert ut! Dessverre er vel klokkekontoen tom for tiden. Jeg sier fra ;)