Äntligen är du här Panerai PAM 670

Medlem
15. mars 2014
Innlegg
22
Panerai PAM 670 Equation Of Time
Hej!
Tänkte skriva lite om min nya blåa kärlek som snart varit i min ägo en vecka ca. Jag har ju som ni säkert märkt en förkärlek till blå urtavlor :)

Denna modell är hela 47mm vilket är exakt vad jag tror att alla förväntar sig från 1950 samlingen, Men i detta fall är inte stor storlek detsamma som tung vikt. Denna skönhet är gjord i titan i stället för rostfritt stål. Den blå (PAM 670) med sol-borstad finish har också den vanliga lysande sandwich behandlingen. Inte nog med detta så är klockan utrustad med Annual Calandar och Equation Of Time, kan tyckas vara en rätt onödig komplikation men för oss klocknördar är det rätt coolt. (Googla om ni ej vet vad det är) Klockan är också manuell med 8-dagars power reserve. Tycker det är bra imponerande att man kan tillverka manuella klockor som kan klara sig i hela 8dagar utan att dra upp dem igen!
Och gällande storleken så är det som många säger att den känns lite mindre än en 44mm AP trots att den är 47mm, sitter väldigt bra på handleden. Tavlan i ljuset är enormt läcker med sin sunburst! Skiftar alltså i olika blå. Reser man mycket så finns även gmt funktionen i fall man skulle behöva två tider :)

Panerai
Model : Luminor 1950 Equation of Time 8 Days GMT Titano
Model No. : PAM00670
Size : Mens
Case : Titanium
Dial : Blue
Bracelet : Blue Alligator
Movement : Manual Wind/ 8 days
Case Diameter : 47mm


Nu är det dags för lite bilder va? :)






IMG_2376.JPG


IMG_2379.JPG


IMG_2380.JPG


IMG_2381.JPG


IMG_2401.JPG


IMG_2450.JPG


IMG_2461.JPG


IMG_2503.JPG


IMG_2462.JPG
 
Redigert:
Meget pent. Gratulerer! Hva er den mystiske funksjonen? Hva utligner den? Tidsforskjell?
Den tar hensyn til soldøgnet, om det kan brukes som et ord. Altså, døgnet regnes som 24 timer, men kun i gjennomsnitt. Tidlig i november er døgnet er på sitt lengste, med maksimalt 24 timer, 16 minutter og 33 sekunder. Rund midten av februar er det på det korteste, og døgnet kan være drøye 14 minutter forkortet. Etter hva jeg har forstått, så er dette en komplikasjon som veldig plasskrevende.

IMG_5533.jpg



Mens jeg er her, gratulerer med sinnsykt fet Panerai!