Jeg har alltid lyst på en ny klokke… har du?

Ååå nei, er det mulig? Igjen. (Sa brura).

Bjerke poppa opp med denne i FB-feeden.
Fikk SKIKKELIG lyst på en D-blue:
Vis vedlegg 438917
4 uker senere....
"Det er med tungt hjerte jeg må la klumpen gå...Dag etter dag ble jeg bare mer irritert....Den passet ikke så godt under skjorta og jeg fikk ikke lov å sove med den heller 😓 "

Nå kan du takke Nostradamus som får deg til å spare litt penger;):ROFLMAO:
Neste!

4 uker senere....
"Det er med tungt hjerte jeg må la klumpen gå...Dag etter dag ble jeg bare mer irritert....Den passet ikke så godt under skjorta og jeg fikk ikke lov å sove med den heller 😓 "

Nå kan du takke Nostradamus som får deg til å spare litt penger;):ROFLMAO:
Neste!
Hahaha! Innertier. Har hatt denne klumpen et par ganger. Har ikke råd til å skifte så mange dørkarmer. Liker designet, bærer behagelig, men ubrukelig tjukk (sa brura?!).

• Haha
Reaksjoner: Hammerfjord
Har alltid lyst på noe nytt jeg også. Synes jakten og søken etter ny klokke er det aller beste med denne klokkeinteressen. Gleder meg til å hente en ny klokke hos Otteren på torsdag....
Kult! Du kommer til Stavanger en tur?

Jeg vil alltid ha en ny klokke. Selv når jeg bestemmer meg for å ikke kjøpe ny, så finner jeg noe å kjøpe.. Vi får se når det stoppe.

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Her sikles det alltid på noe nytt.
Jeg nevner i fleng:
Bytte ut speedyen i sinn 103 birthyear på chrono24. tritium :love:
1790627453356.png

Og trenger man sykkelklokke? (Ja det gjør man)
1790627524278.png

Ja, jeg har lyst for en klokke til akkurat nå men jeg har tenkt å bruke en del penger på noe annet også.
Er det bare meg her som har andre hobbyer som brenner klokkebusjettet?

• Liker
Reaksjoner: Entropy
Har alltid lyst på noe nytt jeg også. Synes jakten og søken etter ny klokke er det aller beste med denne klokkeinteressen. Gleder meg til å hente en ny klokke hos Otteren på torsdag....
jeg synes jakten er fæl og stressende, akkurat som ved reise: planleggingen er hassle. ventingen er dritt. transporten fra a til b er dødskjip. jeg blir sjuk av det. det er målet som er målet. jeg ønsker være bevisstløs for så å våkne da jeg er framme. jeg savner være ansvarsløs infante 🍭👶🏼🍭

• Liker
Reaksjoner: phredrik
Etter alt for mange timer på interweb'n for å lære om, og studere modeller, er jeg p.t. litt her:

9fc5f44f-38a8-4d04-8705-92787731fcd4-cover.png

Men, så vet man jo at eliminasjonsmetoden er effektiv. Luminor og Radiomir er ja, mens Submersible og Due er nei.

Så, da gjenstår det andre variabler som:

- 8 dager? Ja
- 3 dager? Nja, kanskje
- Sandwich dial? Ja
- Destro? Fortinnsvis
- 47mm? Nei
- 42mm og mindre? Nei
- 44mm og 45mm? Ja
- Børstet urkasse eller polert? Usikker
- DLC, carbon og slikt? Nei
-Manuelt eller automatisk? Fortrinnsvis det første
- Inhouse eller outhouse? Gamle ETA med innsyn er pent, men mer industrielle er også OK
- Sjåglass til urverk? Fordelaktig
- Sekundviser? Fordel, men helhetlig layout teller mer
- Matt eller andre urskiver? Fortrinnsvis matt
- Sort, blå, grønn, brun eller hvit/lys urskive? Ja, i den rekkefølgen

Så, da var det å applisere dette filteret og velge blant de 256 modellene som matcher. Når man sitter igjen med en håndfull deretter, er det kun følelser - og gjerne på eget håndledd som avgjør.

* lager et AI script *

Redigert: