Høstdepresjon

1788070213296.jpeg

Gratulerer så mye:) Denne var utrolig flott og ikke minst helt spesiell. Gøy at du deler historien din med oss her inne.
En detalj som jeg hang meg opp i og ikke helt kan si jeg har sett på en ur kasse før er denne dråpen som bygger ut av kassa. Hva er dette?
IMG_3307.jpeg

• Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Gratulerer så mye! Dette ser ut som et mesterverk, og det er gjennom årene en ganske unik dokumentasjon av prosessen, oppturer og nedturer, som det er raust at du har delt så mye av. For en drømmehelg!

• Elsker
Ord blir fattige. Gratulerer så mye Eivind! Det har vært en fryd(om enn med de nedturer som har vært) å følge denne tråden gjennom år. Tanken har kanskje ikke vært at «veien er målet» men du har samtidig hatt en svært innholdsrik vei som virkelig må være fin å se tilbake på! Takk for at du deler❤️

• Elsker
Gratulerer med et unikt smykke, og vel blåst reise! 🤩

Kan du skrive litt om klokken - type materialer, hvorfor ting er gjort som det er, hva betyr graderingen bak osv? 🤩

• Elsker
Gratulerer med et unikt smykke, og vel blåst reise! 🤩

Kan du skrive litt om klokken - type materialer, hvorfor ting er gjort som det er, hva betyr graderingen bak osv? 🤩

Hei @sholan 😎
Tusen takk for hyggelig melding.
Kommer til å lage et lite reisebrev fra helgens tur til Geneve og unboxing. Skal få belyst så mye som mulig om hva, hvor og hvorfor om klokken. Men først må jeg prøve å "lande" litt. Det koker fortsat på instagram og i diverse diskusjonsforum.

Men kort om klokken.

Skive: Grå Grand feu-emalje (eller grand feu-emaljering)
Visere: gråpollert stål
Urverk: manuelt opptrekk, med dead beat seconds, og zero-reset seconds. 82h power reserve. 232 komponenter, 33 olive domed and flat jewles. 21`600 vph (3 Hz)
Urkasse: 38 mm x 8.75 mm, in platinum | Composed of 16 components, bearing the “JHP” hallmark of Jean-Pierre Hagmann | Water-resistant to 3 ATM (30 meters) | Front and back sapphire crystal

Graveringen på urveket er med mine initialer.
Så isteden for at det er gravert N°0OR som er nummer 00 i Rosegull, så er min gravert med N°E.N. som er nummer og mine initialer.
1788256465189.png

1788256475495.png