F.P.Journe-tråden

Noen som har erfaringer med kjøp av FP senere tid?
Jeg planlegger kombinert ph.d./40årsgave til meg selv og har sett på div fra Patek, men FP hadde vært enda råere. CB er vel umulig å skaffe, men hva med chronometre souverain alternativt automatiqe?

Jeg planlegger kombinert ph.d./40årsgave til meg selv og har sett på div fra Patek, men FP hadde vært enda råere. CB er vel umulig å skaffe, men hva med chronometre souverain alternativt automatiqe?
Hadde vel sett på chrono24.

Om det er mulig å komme på en liste, ser det ut til at det er minst 2-5 års ventetid. Husk at produksjonen er svært liten og at dette er en av manufacturene med mest hype og (genuin fortjent) interesse om dagen. Jeg ville ikke holdt pusten, for å si det slik, dersom å kjøpe nytt er eneste opsjon.

Jeg hadde en Octa Lune tidligere. Fantastisk ur. Men skjørt. Det ble etter hvert ukomfortabelt mye penger festet til håndleddet.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: larskp86 og holmby
Bilde til inspirasjon 🤓
IMG_1440.jpeg

Har snakket med The Hour Glass i Singapore ved et par anledninger, og de har vel egentlig sagt rett ut at det ikke er mulig å få tak i noe som helst. Har satt meg på interesseliste, men det det er vel bare en formalitet, regner ikke med at de kommer til å ta kontakt.

• Liker
Reaksjoner: Callahan og larskp86
For å være ærlig så tror jeg mulighetene for å få kjøpe en FPJ ny i dagens marked er så liten for oss som tilhører «mannen i gata» i denne sammenheng, at jeg heller hadde orientert meg mot andre independents, og da gjerne noen som ikke har slått helt igjennom. Selvsagt slik at det er urets kvaliteter og estetikk som teller (fremfor det monitære potensialet).

Finnes nok en del info på ulike forum og YouTube. F.eks. episode av Talking Watches , sjekk denne episoden her:

Lykke til med jakten :)

• Liker
Reaksjoner: Phenix
Hvis du er rask (ila dagen) så rekker du å starte en sommerdepresjonstråd - så har vi noe å følge med på de neste 12 årene;)