Gullkorn fra Finn.no

1000036275.jpg
1000036273.jpg

"Gammel - Trenger service"
Yezdah....

Denne er kanskje delt her før?

Screenshot_20260813_195455_Samsung Browser.jpg

• Haha
  • Trist
Reaksjoner: Tannhjulet og holmby
Denne er kanskje delt her før?

Vis vedlegg 435298

«Spesielt minnemotiv»
Ja det kan du vel trygt si

Ja, hva sier dere?
280 000 kroner for en Swatch?

Screenshot_20260816_071713_Samsung Browser.jpg

Screenshot_20260816_071735_Samsung Browser.jpg

Vi snakker her om en klokke til 7 000 kroner med gull-skive og enkelte gulldetaljer limitert til 1969 eksemplarer.

Finn.no-selgeren ønsker kun 40-dobling av nypris. Internasjonalt ser det ut til at flere forsøker seg i denne prisklassen på bruktmarkedet.

Nei takk :)

Ja, hva sier dere?
280 000 kroner for en Swatch?

Vis vedlegg 435488

Vis vedlegg 435489

Vi snakker her om en klokke til 7 000 kroner med gull-skive og enkelte gulldetaljer limitert til 1969 eksemplarer.

Finn.no-selgeren ønsker kun 40-dobling av nypris. Internasjonalt ser det ut til at flere forsøker seg i denne prisklassen på bruktmarkedet.

Nei takk :)

Ja, så har det dukket opp en konkurrent med en moderat priset klokke.
Denne koster kun 100 000 kroner, et røverkjøp sammenlignet med 280 000 kroner og et moderat 93 000 kroner invistorpåslag.
Og attpåtil ligger den jo ute her på Tidssonen også. Kanskje kan du få TS-pris? :cool:

Hypen er definitivt ikke over.

260818-omega-swatch-1.png

260818-omega-swatch-2.png

Denne var fin!
Takk, denne lo jeg godt av :D

Jeg tar meg friheten til å lime den inn her i sin fulle lengde, dersom selger av en eller annen grunn skulle slette annonsen.

Har du urovekkende mye fritid? Lider du av akutt stormannsgalskap etter å ha sett en 4 minutter lang, uklar YouTube-video om klokkereparasjon (spilt inn av en fyr som puster tungt gjennom nesen)? Da har jeg det perfekte prosjektet for deg!

Dette var en gang i tiden en stolt, maskulin og 100 % fungerende Seiko Quartz Sports 150. Så traff lynet, og min indre Reodor Felgen hvisket: "Hvor vanskelig kan det egentlig være å fikse litt på denne? Jeg har jo pinsett fra Clas Ohlson!"

Svaret er: Veldig. Det viste seg å være som å utføre hjernekirurgi med en ostehøvel.

Jeg skrudde den fra hverandre med et pågangsmot som kun kan beskrives som ren hybris, men innså etter nøyaktig 14 sekunder at jeg hadde tatt meg astronomisk mye vann over hodet. Jeg nyste én gang, og dermed forsvant tre mikroskopiske biter umiddelbart. Jeg mistenker at én ligger i støvsugerposen, mens de to andre har reist gjennom et ormehull til en annen dimensjon.

Resten av urverket ligger nå strødd utover kjøkkenbordet mitt som et moderne, abstrakt kunstverk med tittelen: "Min egen utilstrekkelighet i metall".

Hva følger med?:
• Urskiven (som ironisk nok ser ganske bra ut!)
• Kassen (med litt bruksmerker, pluss noen ferske riper fra mine desperate forsøk på å tvinge alt sammen igjen med makt).
• En liten Ziploc-pose med et assortert, kaos-preget utvalg av bittesmå tannhjul, fjærer og skruer som helt har mistet sin mening her i livet.
• Restene av min knuste verdighet.

Hva mangler?:
• Essensielle deler for at den noensinne skal vise tiden igjen.
• Bruksanvisning.
• Livsglede og håp.
• En tidsmaskin slik at jeg kan reise tilbake og slå meg selv hardt i bakhodet før jeg begynte.

Jeg har offisielt gitt opp, fakka opp alt, og kastet inn håndkleet (som jeg nesten presterte å sette fast i et av tannhjulene). Nå orker jeg rett og slett ikke se på elendigheten lenger. Den ligger der som en konstant, tikkende (vel, ikke tikkende lenger) påminnelse om mine egne, tragiske begrensninger.

Vær så snill. Jeg ber deg. Ta den vekk fra meg. Enten du er en faktisk urmaker med Guds hender, en som desperat trenger reservedeler, eller bare en renspikket sadist som liker puslespill der man mangler halvparten av brikkene – den er din for usle 300 kr.

Førstemann til mølla! Klokken (les: de sørgelige metallsmulene) kan sendes. Jeg skal gjøre mitt absolutt ytterste for å pakke inn dette havariet i teip, bobleplast og skam, slik at ikke enda flere mikroskopiske deler velger å flykte i postgangen.