Dagens vin

IMG_0044.jpeg

Dette kan jeg like. Nok en kandidat til årets sommervin.
Lett og syrlig, med pepper, litt eik, røde bær.

Grunnet salg av hus, så må dagens naturlige kjeller flytte inn i lagringsskap. Noen her som har tips og erfaring? Det er snakk om 200+ flasker.

Grunnet salg av hus, så må dagens naturlige kjeller flytte inn i lagringsskap. Noen her som har tips og erfaring? Det er snakk om 200+ flasker.

Har et La Sommelière som fungerer bra.
Hvis du ikke har erfaring med lagringsskap er noen ting som er viktige å tenke på.
Oppgitt kapasitet er som regel i Bordeaux-flasker. Reell kapsitet er derfor mye mindre. Mitt skap skal i teorien ta nesten 250 flasker, men rommer såvidt over 200. Mye champagne må ta en del av skylden.
Skal skapet stå gjemt vekk eller være en del av møblementet?
Hvis estetikken er viktig er det Liebherr som gjelder, men det koster.
Hva med ett pent "utstillingsskap" som står fremme, og et mindre pent "lagringsskap" i boden?
Hvis temperaturen i rommet ikke synker under null anbefaler jeg å droppe skap med varmeelement. En kompis hadde et slikt skap hvor en kortslutning fikk skapet hans til begynne å varme opp vinen i stedet for å kjøle ned. Jævelskapet kokte vin til flere ti-talls tusen.

• Liker
Reaksjoner: sunshine
Fine utstillingsskap finnes ikke. Noen skap som integreres i kjøkkeninnredning er ok. Ellers spiser utstillingsskap og «kjøkken-skap» mye plass i områder en alltid skulle hatt noen ekstra kvadrat.
Hvis bodplass er ok ville jeg gått for rene lagringsskap i bod, gjerne uten glassdør.

• Liker
Reaksjoner: sunshine og UJU