Golftråden

Dette er en idrett som er paradoksalt fascinerende. 1. Det handler i prinsippet om å gjøre minst mulig av idretten når man faktisk gjør den (som i færrest mulig slag). 2. Når du blir bedre, så blir du straffet i form av lavere handicap.

Og med det ønsker jeg alle god golfhelg!

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Preacher og eidehelg
Nærspill altså..svartens greier! La meg på green på to slag (par 4 hull), og ender opp med en bogey pga ræva putting. Samme på de tre neste hullene.

• Liker
Reaksjoner: BigT
Nærspill altså..svartens greier! La meg på green på to slag (par 4 hull), og ender opp med en bogey pga ræva putting. Samme på de tre neste hullene.
IMG_5221.jpeg

Igår ble det to 9-hulls runder, en planlagt og en spontan, med det som følger at hcp. går på ned!
Kveldsrunden ble gått med en tilreisende kamerat, som på hull 8 (Bergen) presterer å legge seg på green fra utslag med 3wood. Det er 231m det, og da skjønner man at man har en vei å gå.

Golf - verdens beste sport (eller hobby hvis du er en non-believer). Har spilt det i 78% av livet. Noen år har det blitt 30 runder, i fjor ble det 5. YTD 4.5 runde på en helg i Frankrike og 9 hull her hjemme. Heldigvis blir det golf kommende uke og uken etter. Det som er fascinerende med golf er at du selv som nybegynner kan oppnå det aller helligste på banen, HIO, noe jeg opplevde som 11 åring. På de påfølgende 26 årene har jeg kanskje vært innenfor tap-in distanse to ganger…🙃
Det som er litt kjedelig er at utstyret er blitt så latterlig dyrt, hva skjer med 8k for en ny driver? Mener jeg betalte 4500 for en custom fit’et ping i 2020.
Sant skal sies at jeg kjøpte min første nye kølle på 5 år i dag. Taylormade R7 quad mini driver. Herlig nostalgisk design, håper den løser mine problemer fra tee. Legger ved noen bilder så denne posten ikke blir så dørgende kjedelig.

IMG_4465.jpeg
IMG_4483.jpeg
IMG_4513.jpeg

IMG_4589.jpeg

IMG_5723.jpeg

Solgte settet mitt i affekt og sinne for et par år siden. Har vel lignende golf merch fra Rolex liggende ubrukt. Siden jeg er raus er det til salgs for halve prisen, kanskje mer 🤣