Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Følger opp min egen forespørsel- den som leter finner!
Googlet meg gul og blå (da jeg har lite skoutvalg i nærområdet mitt)
Ferietur på Hamar resulterte i Bugatti mørk brune semskede Penny loafers, til den rimelige sum av 1500,-
Meget fornøyd! 😁
1000004512.jpg
 
Følger opp min egen forespørsel- den som leter finner!
Googlet meg gul og blå (da jeg har lite skoutvalg i nærområdet mitt)
Ferietur på Hamar resulterte i Bugatti mørk brune semskede Penny loafers, til den rimelige sum av 1500,-
Meget fornøyd! 😁
Vis vedlegg 424817
Grattis, jeg hadde tenkt å anbefale Loake sine som jeg selv har hatt. Ble til slutt slitt ut, men da jeg skulle kjøpe de inn igjen kostet de nesten 3k med innførsel og frakt. Dine var veldig fine.
 
Grattis, jeg hadde tenkt å anbefale Loake sine som jeg selv har hatt. Ble til slutt slitt ut, men da jeg skulle kjøpe de inn igjen kostet de nesten 3k med innførsel og frakt. Dine var veldig fine.
Ja jeg tittet veldig på Loake, men syns de ble vell drøye i pris ifht hva jeg hadde sett for meg 🤷🏼‍♂️
Når jeg fant disse Bugatti loafersne på Skoringen av alle ting, så var det love at first sight!

Noen vil kanskje si jeg banner i kjerka ved å toppe de med happy socks, men da det er nær sagt min andre lidenskap etter klokker, så rocker jeg happy socks uansett anledning og skovalg 😍😎
1000004535.jpg
 
Omlakkering av sko 👌🏼

Jeg syntes chelsea'ne mine var for lyse i fargen, og begynt å bli godt slitt i skinnet. Så istedet for å kjøpe nye så tenkte jeg å teste farge for skinn!
Funket meget bra syntes jeg! 😁

Her har den ene fått første lag med lakk
1000004751.jpg


Lot de så tørke skikkelig noen timer før nytt lag.
Her er begge to etter 4 strøk og litt søl. Tok strøk 2 etter ca 7 timer, og deretter strøk 3 og 4 når lakken hadde tørket sånn ca. Vertfall til skinnet ble matt igjen.
1000004755.jpg


Lot de så tørke godt i 24 timer, før jeg satte de inn med skikkelig god skokrem.
Her er den fremste behandlet.
1000004766.jpg


Endelig resultat👌🏼
1000004768.jpg


Den høyre skoen ble muligens en liten tone mørkere.
Litt vanskelig å beregne lik mengde lakk på begge skoene.
Ble uansett meget fornøyd! Gleder meg til å gå i de å se hvordan fargen vil patinere seg! 😊
 
Hvordan er det med mva og sånn?

Prisene på nettsiden er inkl. frakt, moms og fortolling. Når jeg sammenligner priser i Frankrike, England, Sverige og Norge så tror jeg at regnestykket er:
Fransk pris
- fransk moms
+ norsk moms
+ frakt
+ fortollingsgebyr
(+ håndteringsgebyr?)

Samme sko koster ca 1 000 kr mer sendt til Norge, enn fra Dagestad. Samme sko koster ca det samme sendt til Sverige, som hos Dagestad. Forskjellen er for liten til å være fransk moms.

Jeg tipper at enten er det DHL eller tilsvarende som tar skyhøy frakt og i tillegg skyhøyt fortollingsgebyr, eller så bruker Weston en håndteringsagent som tar et høyt gebyr mellom. Vet at enkelte engelske butikker gjør nettopp det, men det ser litt dumt ut når norsk forhandler er 10 % billigere.
 
Pent! Hvordan er det med mva og sånn? Fjerner de den så prisen blir mer eller mindre lik om man kjøper fra norsk forhandler?
😶 det var naturlig å anta men når jeg nå ser på prisnivået i NOK likner det mistenkelig på full pris inkludert lokal mva + norsk mva.
Ugunstig 😂. Enten er det barnesykdommer på systemet eller ønsker de å ta seg betalt for den ekstra jobben internasjonal handel fører med seg.

*Red: ser at @Edward legger merke til det samme.
 
ta seg betalt for den ekstra jobben internasjonal handel fører med seg
Noen tar betalt, men jeg tror ikke det er verken Frankrike eller JM Weston. Når jeg sammenligner England med Norge - siden begge er utenfor EU - så gjetter jeg på at det er et elendig valg av speditør i Norge, og at det er der penga går. F.eks. DHL kan lett finne på å ta 1000,- mer i frakt og fortollingsgebyr.
 
Noen tar betalt, men jeg tror ikke det er verken Frankrike eller JM Weston. Når jeg sammenligner England med Norge - siden begge er utenfor EU - så gjetter jeg på at det er et elendig valg av speditør i Norge, og at det er der penga går. F.eks. DHL kan lett finne på å ta 1000,- mer i frakt og fortollingsgebyr.
Hmm, det var kjedelig. Men uansett mye bra som blir tilgjengelig: