Blancpain-tråden

Det er så vakkert dette. AquaLung-kassene har denne fine, matte finishen i motsetning til standard Leman. Et unntak og to finnes seff. Dette er en av sonens aller peneste ur.
Ja, syntes dette er en av Blancpains mest vellykkede modeller. Og kjekt med noe annet enn bare Fifty Fathoms.

Villeret-serien (som kan sies å være «arvtageren») er jo selvsagt fantastiske ur, men de blir veldig «dress-ur». Aqua Lung er visuelt fin og uten dykker-bezel går den veldig fint med dress. Men samtidig 10 bar WR. Og Grand Date balanserer skiven godt i tillegg til at det er en nyttig komplikasjon. For meg fyller den litt samme posisjon som IWC Mark, men er mer unik og penere.

IMG_2590.jpeg

IMG_2589.jpeg

IMG_0983.jpeg

Som alt annet fra denne kanten så er nye Tech både et teknisk og håndtverksmessig vidunder. Samtidig kan man jo kjenne på følelsen; er dette til mange mange hundre tusen det er merke som ikke er i medvind trenger? Og jeg tørr ikke tenke på hva et ekstra sett med reimer vil koste.

Men gud så flott. Og for en modelllinje med «eierskap» til havets dyp så skulle det vel bare naturlig at de kjører på.

Vis vedlegg 430347
Som alt annet fra denne kanten så er nye Tech både et teknisk og håndtverksmessig vidunder. Samtidig kan man jo kjenne på følelsen; er dette til mange mange hundre tusen det er merke som ikke er i medvind trenger? Og jeg tørr ikke tenke på hva et ekstra sett med reimer vil koste.

Men gud så flott. Og for en modelllinje med «eierskap» til havets dyp så skulle det vel bare naturlig at de kjører på.
Heftig sak. Det er vel viktig for Hayek å ha noen mer «tekniske» modeller for å balansere luksus-diver’ne.

Heftig sak. Det er vel viktig for Hayek å ha noen mer «tekniske» modeller for å balansere luksus-diver’ne.
Fanken du siterte innlegget mitt før jeg fikk redigert stygge skrivefeil grunnet kjapp skriving..

Ja. Utfordringen er jo bare at Tech og X Fathoms er dyrere enn veldig mange av den klassiske kolleksjonen, samtidig som dimensjoner og praktisk bruk er svært mye smalere.

Men isolert : sukk dååån!

• Liker
Reaksjoner: Bgo80