Den lille Omega Constellation-tråden

Jeg setter pris på forsøket, men den nye Constellation Observatory er nok ikke primært rettet mot hardcore Omega entusiaster som sammenligner doglegs og dimensjoner mot originalen. Den treffer kanskje bedre nye Omega kunder som ønsker noe med et litt klassisk, gammeldags uttrykk. Men hvor mange det er av dem må gudene vite, kanskje Omega sin marketing avdeling vet.

Constellation Globemaster er nå ute av sortimentet etter at den nye Constellation Observatory ble introdusert. Den var ment som en moderne Constellation når den kom i 2015, og var det første uret som ble METAS sertifisert som Master Chronometer. Det var en dugelig klokke. Den var ingen storselger selv om noen markeder slik som Japan likte den godt. Den var en moderne Constellation med klassiske linjer lånt fra C-shape generasjonen, uten romertall fra de etterfølgende Manhattan type modellene, og med en fin lenke uten polerte komponenter. Jeg har lyst på en, den er på min venteliste.

Så denne nettopp på r/WatchExchange, opp-ned verden når kopien er 100k dyrere
IMG_4544.jpeg
IMG_4545.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac og knb
Jeg er dessverre ikke noen stor tilhenger av «moderne» Constellation, dvs.80-tallet og utover. Det er ikke i nærheten det du f.eks. viser her. Har ingen pie-pan selv, men har Constellation fra 60-tallet som jeg trives mer enn godt med…