Ja, disse kan du få kjøpt løst. Bare ta kontakt med din Longines forhandler så ordner det segEr det noen som vet om det er mulig å kjøpe mesh-lenka alene fra Longines?
Vet du også hva som er ca. pris på en slik meshlenke?Ja, disse kan du få kjøpt løst. Bare ta kontakt med din Longines forhandler så ordner det seg![]()
God søndag og velkommen til TS!Jeg er helt ny når det gjelder Longines og elsker Legend Diver. Jeg trodde jeg gjorde en god deal på det som skulle være en Legend Diver L3.774.4.50.0 hos en urmaker (AD), med urverket L888 og det er det som står i papirene jeg har fått, men på selve klokken står det at det er en L3.674.4 - det vil si en L3.674.4.50.0 etter det jeg forstår - som har urverket L633. Klokken er strøken, men har da vært på lager/utstilling lenge - siden de sluttet å produsere disse for noen år siden. Jeg kan angre, men liker klokken. Så til spørsmålet, siden dere her inne har greie på Longines; hvor mye bør urmakeren slå av i prisen siden dette er et L633-urverk i stedet for L888 - og bør jeg i det hele tatt tørre å kjøpe klokken når dette er en gammel klokke (selv om den ikke har vært brukt)?
Ser det ligger mange Longines i outleten nå med 30%rabJeg er helt ny når det gjelder Longines og elsker Legend Diver. Jeg trodde jeg gjorde en god deal på det som skulle være en Legend Diver L3.774.4.50.0 hos en urmaker (AD), med urverket L888 og det er det som står i papirene jeg har fått, men på selve klokken står det at det er en L3.674.4 - det vil si en L3.674.4.50.0 etter det jeg forstår - som har urverket L633. Klokken er strøken, men har da vært på lager/utstilling lenge - siden de sluttet å produsere disse for noen år siden. Jeg kan angre, men liker klokken. Så til spørsmålet, siden dere her inne har greie på Longines; hvor mye bør urmakeren slå av i prisen siden dette er et L633-urverk i stedet for L888 - og bør jeg i det hele tatt tørre å kjøpe klokken når dette er en gammel klokke (selv om den ikke har vært brukt)?
Takk for svar. Må få alt på det rene fra urmakeren.God søndag og velkommen til TS!
Gratulerer med en knallfin klokke!
Det kan se ut til at du har rett hva angår både klokke og urverk.
Du har sikkert funnet ut dette selv allerede; L633 er et ETA2824-2 med relativt høy frekvens (28 800 bph), men lavere gangreserve. L888 er et urverk med nesten det dobbelte i gangreserve, men med lavere frekvens (25 200 bph).
For min del er ikke gangreserven like viktig, og jeg ville vurdert begge modeller. Men jeg kan forstå at du føler at du har blitt lurt. Ta klokken med tilbake til urmaker og be om en forklaring. De bør rette opp garantikort og så videre, og du har gode muligheter for å forhandle litt rabatt når du ikke ønsker å heve kjøpet. Hvor mye vil avhenge av rabatten du fikk i utgangspunktet. Man kommer langt med å være hyggelig, og kanskje kommer urmakeren selv med et forslag du blir fornøyd med.
Ja - det var en slik jeg kjøpte - trodde jegSer det ligger mange Longines i outleten nå med 30%rab