Weekendbag i skinn - tips?

Triggerfinger er blitt brukt. Det ble jo litt dyrere enn først antatt men er fornøyd med valget og føler meg sikker på at denne blir med meg livet ut.
BDFB8165-421F-4C8F-B9D9-690B6556B8E0.jpeg

det ble en Frank Clegg signature travel duffle i Chestnut farge.
Takk for solid tips @ahpadt

Har pc-veske i den grønne og en weekender i cognac. Den grønne er dødslekker, og scorer 10/10. Weekenderen trenger litt mer juling før den når helt opp, men det har mest med mine personlige preferanser på farge.

Kvaliteten er upåklagelig, og tenker det er valuta for pengene. Har «aldri» tilbud, men unntak av Black Friday, men noen gode preowned alternativer.

• Elsker
Reaksjoner: holmby
Har nå en design weekend bag fra Tiger of Sweden. Forsåvidt ok. Men for tung. Er det Nylon som er vegen og gå om ein skal tenke litt vektbegrensningar?

Har du budsjettet anbefaler jeg personlig sterkt Frank Clegg enda. Har også en PC-veske fra de som er super solid og elegant.

Redigert:
  • Elsker
Reaksjoner: Edward og holmby

Jeg skal for kontekst skryte på meg et over gjennomsnittet godt øye når det gjelder lær og lærvarer, og vil påstå at Frank Clegg er noe av det fineste jeg har sett. Jeg har klådd litt på Hermes ridestøvler og sadler fra 1950- og 60-tallet, dengang deres målgruppe var europeisk adel og hestemiljø mer enn nyrike Dubai-skatteflyktninger, og mener at Clegg ser ut, og kjennes ut, som noe som Hermes burde ha laget. Og Hermes koster minst 5x så mye.

Jeg skal for kontekst skryte på meg et over gjennomsnittet godt øye når det gjelder lær og lærvarer, og vil påstå at Frank Clegg er noe av det fineste jeg har sett. Jeg har klådd litt på Hermes ridestøvler og sadler fra 1950- og 60-tallet, dengang deres målgruppe var europeisk adel og hestemiljø mer enn nyrike Dubai-skatteflyktninger, og mener at Clegg ser ut, og kjennes ut, som noe som Hermes burde ha laget. Og Hermes koster minst 5x så mye.
Hvordan er holdbarhet på så 'fint' skinn?

Hvordan er holdbarhet på så 'fint' skinn?

Fint som i tynt, eller fint som i glatt og pent? Uansett bruker de en del forskjellig lær, men det som ser "finest" (altså glattest og penest) ut i sortimentet er "harness belting leather" og er ordentlig kraftig seletøyslær. Tipper at dersom du er forsiktig med den og tar vare på læret, så klarer du ikke slite ut en slik bag i løpet av en hel karriere. Og klarer du det, så kan den repareres.

(Det nye billiglæret du ser Hermes bruker ("Epsom") er noe juksegreier med varmebehandlet preget overflate, altså ikke naturlig, som visstnok er mer slitesterkt enn det dyrere læret Hermes bruker ("Togo") og blant det aller mest slitesterke. Men jeg tipper seletøyslæret til Clegg holder lengre.)

... det er egentlig litt urettferdig å sammenligne med Hermes. Hermes syr med salmakersøm og det ser ut som om Clegg bruker maskin. Salmakersøm gjøres for hånd, har en knute inni læret for hvert sting, og er usammenlignbart mye mer holdbart enn maskinsøm.

Men sømmen alene er vel sikkert halvparten av prisen hos Hermes.

... og når man ikke kan eller vil gi 50 000 kun for sømmen, så er det verdt å tenke på at maskinsøm kan også repareres hvis den ryker.

... det er egentlig litt urettferdig å sammenligne med Hermes. Hermes syr med salmakersøm og det ser ut som om Clegg bruker maskin. Salmakersøm gjøres for hånd, har en knute inni læret for hvert sting, og er usammenlignbart mye mer holdbart enn maskinsøm.

Men sømmen alene er vel sikkert halvparten av prisen hos Hermes.

... og når man ikke kan eller vil gi 50 000 kun for sømmen, så er det verdt å tenke på at maskinsøm kan også repareres hvis den ryker.
Dette setter jeg pris på. Objektivt, faglig og forklarende. Jeg lærer mye. God helg!