Dag 28:
Siste dag, og valget falt på Rolex OP 116000 "Harley" 36mm fra 2024. Alle som har hatt OP i 36mm vet hvor komfortabelt disse bærer, rett og slett en fryd. Min er fra 2014, og etter alt å dømme upolert. Hvor sjelden denne er kan være vanskelig å vurdere, men på Chrono24 er ca. 5% av alle 116000 annonser en Harley. Totalt er det over 200, 116000 annonser ute. Den har fått kallenavnet pga. fargekombo, ikke noe samarbeid med Harley Davidson. Veldig spesielt og sært design når man ser etter. Skal liste opp et par punkter:
- Tallene følger klokken rundt kanten, bortsett fra 3,6,9, som er i en Explorer layout, som en mellomting av Airking og Explorer
- "ROLEX" er trykt helt opp mot den orange teksten, skaper nesten ubalanse
- Skiven er ikke sort, men brun sunburst
- Logo på lås er frest ned i stålet, ikke hevet. Dette gjelder alle op fra perioden.
Lyset påvirker virkelig fargen (første bilde er stjålet)
.
Så da var måneden komplett med 28 forskjellige klokker. Dette har virkelig vært en måte å rullere på samlingen, tvunget meg til å grave i klokkeboksen for å finne de som ikke blir brukt like mye. Lanco, Ikepod, Alpinist, Doxa, GS etc. Listen ble som følger:
- M.A.D Red.1.
- JLC Reverso Grande GMT 8 days
- Rolex Daytona 16520
- Rolex Submariner 168000
- Patek Philippe Calatrava Travel Time, 5134R
- Citizen Aqualand "Pingu"
- Lange 1 Månefase
- Lange, 1815 up/down
- Casio G-Shock Manga edition
- Tudor Pelagos 42mm
- Lanco chronograph ref. 91091
- Rolex Explorer 1, 36mm two tone
- Omega Ploprof 1200
- Beaubleu Seconde Française 19.24
- Rolex Datejust Helgull 16018
- SpaceOne Tellurium
- Panerai 111
- IWC Aquatimer 2000 Cousteau divers
- IKEPOD Seaslug Chronometre GMT
- Seiko alpinist Sarb017
- Rolex explorer 2, 16570
- Baltic Bicompax
- Nomos Club Campus 38mm
- Doxa Sub 300T
- JLC E285
- Grand Seiko SBGA083
- Tudor Pelagos 39mm
- Rolex OP 116000
Jeg skal blir flinkere å rullere i fremtiden, men det er ikke alltid like enkelt. Jeg har i alle fall ikke planer om å redusere samlingen, så forventer at det kommer noe inn i år også. Takk til de som bidro, dette ble jo nesten morsomt, mulig det blir en runde neste år også. Jeg har iallefall kost meg med å finne "Dagens klokke", lese litt om de, prøve å huske alt jeg hadde glemt angående kjøp, når, hvem, hvor etc.
Nå vurderer det på alvor å kjøre en OWM faktisk. Jeg må ta høyde for en London tur noen dager, så ikke så lett å si hva som er et fornuftig valg. Vi får se, jeg har jo hele dagen å bestemme meg på.
Snakkes!