Tudor 100-årsjubileum 2026

Medlem
27. feb. 2018
Sted
Oslo
Tudor feirer 100år i 2026.
Hva håper du de lanserer?
Hva tror du de lanserer?
Og til slutt når lanserer de?

Siden datoen for 100års jubileumet har passert (17.februar) så tror jeg de vil lansere på Watches and Wonders i april, men på den annen side så er det jo kjent at Tudor plutselig kan starte en countdown til lansering av noe når som helst igjennom året.

Var innom Askeland her om dagen og fikk slått av en klokkeprat.

Der nevnte de at Tudor nå har avsluttet samarbeidet med Breitling rundt kronograf-urverkene de tidligere fikk levert derfra. Det kan jo tyde på at de har jobbet med å utvikle et eget kronografverk internt, forhåpentligvis noe som også åpner for en slankere kassekonstruksjon.

Personlig krysser jeg fingrene for en ny Black Bay Chrono i mer moderate dimensjoner, kanskje rundt 40 mm og med en tykkelse nærmere BB58-nivå. Det hadde vært midt i blinken.

Jeg tipper en nyhet blir vist frem på W&W i April, men vi får se!

Håper virkelig de setter urverket fra BB58 GMT inn i vanlig GMT i 41mm, så de blir litt tynnere. Syntes GMT med opaline tallskive er utrolig kul, men tykkelsen på 14.6mm er litt "turn off". 5-link på BB58 hadde også vært morro!

• Liker
Reaksjoner: Heftos og seiltid
Hva med noe helt annet og hakket mer spennende enn det de har produsert de siste 14 årene (aka BB-serien, etc.)? Hvis ikke de benytter anledningen i år, så kanskje aldri. Her fra Tudors egen IG:

Skjermbilde 2026-02-26 kl. 21.00.46.png

Skjermbilde 2026-02-26 kl. 21.00.51.png

En slimmere Black Bay Chrono har jeg ventet på lenge. Ellers ser jeg Tudor har ryddet litt opp i FXD utvalget, så tipper det kommer noe nytt der også.

• Liker
Reaksjoner: Bgo80