Omega Seamaster-tråden

Så var det den orange, da.

orange-po-jpg.2855117

orange-2-jpg.2855116

2026 har så langt vært ganske anormalt for egen del med tanke på klokkenteresse, sammenlignet med de forutgående fem dekader innen hobbyen. Det avtegnes et bilde om at denne her blir min "one and done" klokke i 2026. Litt trist, men også litt befriende. Så ikke den komme, men "når den først er her", så føles det helt greit. :)

_1270891-png.2858289

_1270891-2-png.2858293

@Havvo - Ikke så lett å velge hvilken som er "best", fordi var det lett ville jeg ikke endt opp med flere. Når det er sagt, så er det noe "klassisk" og flott med den med blå bezelinsert.

• Liker
Reaksjoner: Havvo
Det blir trolig ikke bedre enn en PO, for meg i alle fall. Magisk bra klokke, både i design og komfortabel på armen. Har tenkt litt på hvorfor jeg liker denne modellen så utrolig godt, og jeg innser det er noen særegne variabler som gjør at modellen her skiller seg positivt ut fra mye av det jeg likte før.

img_6794-jpeg.2860768

img_6793-jpeg.2860769

img_6795-jpeg.2860770

La meg nevne en av variablene, nevnt over: AR coating på et safirglass som er flatt. Se følgende bilder. Alle de andre bildene (av Pelagos og BB58) er tatt med CPL montert på en kameralinse, for å få frem dybden i urskiven. Til og med en BB58 får dybde med sitt buede safirglass med CPL. Merk at bildet av PO'n er tatt med mobil og følgelig det eneste bildet tatt uten mFT og uten CPL. At PO'n har såpass god AR-coating, gjør at den fremstår med flott dybde uten refleksjoner i de aller fleste vinkler og lysforhold. Det gir et ekstra flott visuelt og designmesig touch i å oppleve klokken og urskiven uforstyrret på armen hele dagen.

cpl.png

"Den nye PO er for fancy med sine PCL". Vel, da har man ikke utforsket hvor fantastisk fleksibel den nye PO'n egentlig er. Her på en natoreim. Det er da den andre variabelen.

Mange klokker kan i teorien se flotte ut på ei natoreim, men min erfaring så langt er at det er kun en BB54 og den nye PO som kke ser ut som et takras med "elefantører" når klokken faktisk festes på armen. Den nye PO'n er med andre ord fantastisk funksjonell og tilpasningsdyktig på ulike lenker og reimer. Mer enn man i utgangspunktet rent teoretisk skulle tro.

_1270896-6-jpg.2861467

Redigert: