Jeg syntes også den så bra ut på videoen @hanse postet. Tynnere, ikke dato, feite chamfers, kantete preg. Dette kommer til å bli en banger på brukten om 1-2 år
www.tidssonen.no
…men eksakt hvilken modell er dette?!Min take..
![]()
Omega feirer 20 år med Planet Ocean
Jubileet markeres med en ny og definert generasjon av den profesjonelle dykkerfamilien.www.tidssonen.no
…skal jeg virkelig måtte legge meg uten svar! jeg vil aldri få til sovne nå…men eksakt hvilken modell er dette?!
Vis vedlegg 414534
103.000 på gummi og 110.700 på lenke.
Tror det er den som kalles Baby Ploprof. Men jeg vet ikke ref nr. Sov godt og drøm søtt…skal jeg virkelig måtte legge meg uten svar! jeg vil aldri få til sovne nå![]()
takk!Tror det er den som kalles Baby Ploprof. Men jeg vet ikke ref nr. Sov godt og drøm søtt![]()
…skal jeg virkelig måtte legge meg uten svar! jeg vil aldri få til sovne nå![]()
Jeg tror det er en Seamaster 120, ref. 166.088 "Baby Ploprof".…men eksakt hvilken modell er dette?!
Vis vedlegg 414534
Ser nå at dette ble svart ut ovenfor.Jeg tror det er en Seamaster 120, ref. 166.088 "Baby Ploprof".
Det er ikke riktig. Premisset til Omega for å droppe overtrykksventilen er at klokken er så hermetisk lukket at helium ikke trenger inn i klokken i første omgang. Det premisset er i beste fall optimistisk. Ved trykkdifferanse vil ALLTID helium-atomer trenge forbi en o-ringspakning. Det er bare et spørsmål om tid (hilsen subsea-ingeniør). Omega vet jo dette. Derfor er f.eks. deres PO Ultra Deep (6000m dykker) kvalifsert for metningsdykking - ihht ISO6425 - til kun 400m. Selvsagt, man driver i praksis ikke metningsdykking noe dypere.En liten fun fact som ikke kommer frem så mange steder. Grunnen til at de på nye PO og Ultra Deep har titan baklokk er at heliumet trekker gjennom. Da faller behovet for ventilen bort.
Takk for informasjon. Jeg skal passe meg for å gå inn i denne diskusjonen, da det er langt utenfor mitt kompetansefelt. Jeg videreformidler bare hva Omega lærte oss på siste kurs.Det er ikke riktig. Premisset til Omega for å droppe overtrykksventilen er at klokken er så hermetisk lukket at helium ikke trenger inn i klokken i første omgang. Det premisset er i beste fall optimistisk. Ved trykkdifferanse vil ALLTID helium-atomer trenge forbi en o-ringspakning. Det er bare et spørsmål om tid (hilsen subsea-ingeniør). Omega vet jo dette. Derfor er f.eks. deres PO Ultra Deep (6000m dykker) kvalifsert for metningsdykking - ihht ISO6425 - til kun 400m. Selvsagt, man driver i praksis ikke metningsdykking noe dypere.
På veldig mange måter en klokke jeg kan like. Dog skulle jeg ønske den var "a tad" mindre. Klokkeprisene har, etter mitt syn, blitt helt koko. Omega er intet unntak. Skal jeg først gi over 100k for en klokke, er jeg usikker på om dette ville ha blitt mitt førstevalg.