Bilsnakk

Er det ikke noe med grillen her som skriker bever?

1760384184797.png
1760384259875.png

Avstandsdiagnostisering:

Fruen ringer fra Langtvekkistan. Hun mener hun kjenner gass i bilen. Som i «sånn som når vi griller».
Parkerer og er borte fra bilen noen timer. Tilbake i bil sier hun at det fortsatt kjennes en liten stund. Så borte.
Wv Touran, nylig service.

Min tanke var mulig lekkasje fra AC. Til info kun typ fire mnd siden full service kun på AC da den var defekt.

Og så kan det selvfølgelig hende at hun kjørt forbi et eller annet på veien. Bare merkelig at hun bemerket dette og v retur til bil etter flere timer.

Tanker?

Avstandsdiagnostisering:

Fruen ringer fra Langtvekkistan. Hun mener hun kjenner gass i bilen. Som i «sånn som når vi griller».
Parkerer og er borte fra bilen noen timer. Tilbake i bil sier hun at det fortsatt kjennes en liten stund. Så borte.

Min tanke var mulig lekkasje fra AC. Til info kun typ fire mnd siden full service kun på AC da den var defekt.

Og så kan det selvfølgelig hende at hun kjørt forbi et eller annet på veien. Bare merkelig at hun bemerket dette og v retur til bil etter flere timer.

Tanker?

Oljedråpe på varm eksos . Usikker på om eg forbinder det med grilling , men så har ikkje eg like samme forståelse for slikt som kvinnfolk .

Forøvrig fikk eg telefon i dag frå ei ganske opptrekkt frue som skulle skifte dekk og hadde funne pinnen men manglet tylleren som gikk inn på pinnen for den var for trang. Og eg har vist ikkje system i rotet for det var helt umulig å finne noke. . Anyhow. Etter litt kjap guiding til rett skuff så fant ho riktig pipe til latmannsarmen .

Jeg håper for din del at hun ikke monterer hjulene igjen med latmannsarm🙈
Sjølvsagt . Har en slik 1 meter lang sak som er ypperlig til dette.
Så bruket en berre Nm / (Kg* 9.81) x 100=. Om en skal være veldig nøyaktig og putter berre inn moment til hjulboltene som er 120nm for vår bil og vekt en trekker til med , dvs for fruen så kan ho tråkke opp på den der eg har laga et merke.
Men Generelt så passer det akkurat med meteren når ho trekker til for hånd så det går jo greit. Skjønt i dag brukte ho momentpipe så det er nok enkleste .

Avstandsdiagnostisering:

Tanker?
A/C gass lukter ikke brent. Tenker som @Blodstrupmoen at det har kommet litt oljesøl på eksosen. Liten skvett som blir sølt ved påfylling kan finne veien ned til eksos, vil lukte ganske brent inntil de er borte igjen og alt forsvinner.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja fruen mente som i lukten av propan. Bil tilbake i hus og jeg og kjent på noe imorges når jeg åpnet døren. Litt som i «når fruen prøver å kvele meg i teltet med propan» Hm mystisk. Ac virker å fungere. Som i at kondens forsvinner fort. Hm merkelig.

Redigert: