Dagens sko!

qDRIF1J.jpg

Jeg hadde et ærend i Haugesund forleden dag, og tok turen innom Dundas-butikken. Det var en fantastisk opplevelse, og jeg må ha vært der i 2 timer. Anbefales på det aller, aller sterkeste. Gid alle butikkopplevelser var som dette.

Jeg elsker stive og tunge sko, men Store Bjørn... Helt brutalt. Har lyst på alle 3 av de avbildede.
Skuffende nok var det GS22 som var den beste skoen. Jeg ble faktisk blåst helt av banen av hvor fabelaktig god den føltes på foten! Jeg vil jo helst ha kule og klassiske sko, ikke fornuftige og mer moderne.

Blir nok et par i fremtiden. Helt sikkert GS22. For en fantastisk tursko.

... Og dagens Tricker's:
GXPsJ9c.jpg

Redigert:
Svært nydelige sko @stefanravnanger, fantastisk profil med den slanke midjen!!! :love:

Dagens gamle Crispi(?) beksømsko:
nJOLzaT.jpg

SRaiRGS.jpg

Snublet over disse på finn. Så ut som skinn hele veien, gamblet og kjøpte. Prognosen stemte og de satt godt, fy søren så deilig å gå i myr med slike sko. Plukket dem opp på vei til å møte en kamerat i skauen. Gikk masse i gjørme og myr over ankelnivå, knusktørre føtter hele veien rundt og deilig støtte. Jeg er strålende fornøyd!

Ser ut som den sitter som støpt! Hva er dette?
Takk! Det er det sjette paret med skreddersydde sko fra Marquess, en håndskomaker og venn i Tokyo. Han er veldig dyktig!
For en brunfarge! Først tenkte jeg «hæ????», så tenkte jeg «nei», så tenkte jeg «jeg må se igjen og igjen og igjen». Det betyr bare én ting: brunfargen fanger interessen min, og jeg liker den. Flotte sko!
Takk! Det er et vintage skinn fra Freudenberg, et garveri i Tyskland som var kjent for å garve det beste skinnet for sko. Jeg kjøpte noen hides gjennom en tysk skinnforhandler for 7-8 år siden, og fikk endelig laget opp denne.
Det er et relativt lyst skinn i en fin og kald tone. Lyse brune toner synes jeg passer best på type full brogues og loafers, og jeg lot Shoji selv velge hva slags sko han skulle lage med detaljer som såletykkelse, form osv. Liker normalt valgene hans og resultatet var perfekt for meg.
Her er skinnet med litt bedre lys.

FA516BB7-1A32-489E-A269-3978C30F03BB.jpeg IMG_6395.jpegEBFE9A9F-5F87-4C0B-9F86-A524E6DDFCD8.jpeg

Svært nydelige sko @stefanravnanger, fantastisk profil med den slanke midjen!!! :love:
Takk!