Den store Omega PloProf-tråden

:ROFLMAO:@Phenix @andres
Litt seint å ombestemme seg. Snekkeren begynte i dag.. Fikk lurt inn en Tudor Lagoon Blue da, før kontoen blir tømt :cool:

• Liker
Reaksjoner: Phenix
Vis vedlegg 408426
Tilbake fra service runde 2 - håper alt er i orden nå 🤞
Kan du dele hvorfor den måtte inn en gang til?

Jeg fikk jo nylig selv min egen tilbake fra service og var overrasket over hvor mange deler som var byttet ut (de gamle delene var vedlagt).
Balansen, ankeret, begge fjærhusene, timehjulet og en rubin var blitt byttet ut, så føler nå at jeg har fått en helt ny klokke😊

Jeg fikk jo nylig selv min egen tilbake fra service og var overrasket over hvor mange deler som var byttet ut (de gamle delene var vedlagt).
Balansen, ankeret, begge fjærhusene, timehjulet og en rubin var blitt byttet ut, så føler nå at jeg har fått en helt ny klokke😊
Ja, fikk også masse deler i retur, også rotor ble byttet. Problemet klokken hadde (bråstoppet, aner ikke hva ellers jeg skal kalle det) var ikke fikset etter runde en. Nå har jeg hatt den tilbake rundt tre uker og alt virker i orden.

• Liker
Reaksjoner: Gin

Ja, fikk også masse deler i retur, også rotor ble byttet. Problemet klokken hadde (bråstoppet, aner ikke hva ellers jeg skal kalle det) var ikke fikset etter runde en. Nå har jeg hatt den tilbake rundt tre uker og alt virker i orden.
IMG_3503.jpeg

Ikke fint lite som ble byttet

Vanvittig! Hva er grunn til at rotor, barreter, datohjul, plate til verket måtte skiftes? Skjønner alle delene med pakninger på. Veldig snodig. Dårlig kvalitet i utgangspunktet? Dette er deler som knapt skiftes etter 30-50 år på andre klokker.
Det får noen mer sakkyndige svare på enn meg :geek:

• Liker
Reaksjoner: Genta