Den store Certina-tråden

Hook & Loop passer også på en sommerlig Certina. :)

_1270717.JPG

Det snakkes mye om «småtassene» sin ferd opp kostnadsstigen om dagen. Om folk som før var i «ettklokkemerkenavn» ,men nå pga at alle øker prisene sine skyves nedover i status eller hva man nå tenker at skjer. Egentlig litt trist synes jeg. I motsetning til hvordan flere av statusmerkene tilsynelatende kan finne på å bare slenge på en ekstra null uten videre seremoni har underskogen i mange tilfeller virkelig lagt arbeid i å utvikle seg. Noe jeg synes f.eks. Certina og Tissot har vist siste årene. Jeg hadde vært stolt av å eie en av disse nye DS’ene @Jon Henrik presenterer her.

Det snakkes mye om «småtassene» sin ferd opp kostnadsstigen om dagen. Om folk som før var i «ettklokkemerkenavn» ,men nå pga at alle øker prisene sine skyves nedover i status eller hva man nå tenker at skjer. Egentlig litt trist synes jeg. I motsetning til hvordan flere av statusmerkene tilsynelatende kan finne på å bare slenge på en ekstra null uten videre seremoni har underskogen i mange tilfeller virkelig lagt arbeid i å utvikle seg. Noe jeg synes f.eks. Certina og Tissot har vist siste årene. Jeg hadde vært stolt av å eie en av disse nye DS’ene @Jon Henrik presenterer her.
Enig. Mens *sett inn populært klokkemerkenavn her* kan bytte en farge på bezel eller gi ut en modell med ‘begrenset opplag’ og forlange ågerpris for de, så kommer jo Certina med faktisk innovasjon her, og det til 1/10 av prisen andre sveitsiske merker selges for.

Digresjon - Gamlingen er bonde og har vært Certina-mann hele livet, og jeg skjønner mer og mer hvorfor. Han bruker de sånn de er tiltenkt, uten tanke for hvem hva eller hvor. Den forrige røk lenken på, ifm. tømming av en conteiner med komprimatorbil, og forsvant med i kjeften inn i bilen. Han syns det var for ille om han ikke skulle gjøre et forsøk på å finne den, og da han skulle tømme bilen (skyve ut søpla) rant den ut sammen med masse sagflis i en haug. Så godt som uberørt. Flaks, men de er hardfør.