Mest undervurderte klokke i samlingen din?

Ikke nødvendigvis den dyreste, men den som overrasker deg hver gang du tar den på.

Hvilken klokke i din samling får for lite kjærlighet?

Det tror jeg et YM40
IMG_1689.jpeg

BB58, Uten tvil. Det aller beste fra Tudors peak i nyere tid.
Hver gang jeg tar den på så slår det meg hvor enormt mye klokke dette er for pengene. Dimensjoner, komfort og kvalitetsfølelsen er langt over norm i dette prissjiktet. Nå begynner også disse dessverre å krype opp i pris men når man kunne kjøpe disse nye for rundt 30k var det en no-brainer.
20250402_094310.jpg

H4C87cJ.jpg

Gz1qQCp.jpg

YgY3fLK.jpg

Certina 1968 Chrono. Alt er galt, 14.8 mm høy og 43.5 mm bred. Klumpete, svær, og uallsidig.

... Men hver gang jeg tar den på meg, blir den sittende på. Den er bare kul.
Jeg får samme følelsen av gammelt teknisk utstyr. Har en sovjetisk kikkert og et finsk kompass som begge avgir de rette vibbene.

Hver gang jeg har på meg denne i finvær, føler jeg meg som dette:

Alpina regulator "Avalanche" manufacture.
Undervudert hele veien og kjøpt mange år siden faktisk.
Varemerket og urverket fortjener mer oppmerksomhet og skryt.
Pålitelig som klokker som er X ganger dyrere.
Den kom med gummi men jeg bestilte lenken etterhvert.
IMG_20240823_104943970.jpg

1000011639.png

Jeg liker denne Eternaklokka med 7751 verk, den har en klassisk og fin utførelse. Føles som kvalitet og den er favorittklokka mi. Dessuten er den limitert så det er ikke en klokke så mange har. Dessuten fikk jeg den veldig rimelig.
Snasen Eterna! Likte spesielt godt remfestene på den. Hvilken modell er det?

Om den er undervurdert vet jeg ikke, men det er i hvert fall den i samlingen som har overrasket meg mest. Var spent på størrelsen, men den er helt konge! I morges hadde jeg bestemt meg for at Daytonaen måtte brukes litt. Nå har vi passert lunsj og denne smatt tilbake på armen igjen. Der blir den på ubestemt tid;)
IMG_0952.jpeg
IMG_0901.jpeg

Lett denne. 1500 kr for en mekanisk kontorallrounder med litt datejust preg. Får veldig lite armtid men er jo ingen vits å selge vekk heller. Synes den er pen og bra på armen, og kjekt å kunne slenge en "dress-beater" som denne på når jeg føler for det 🙂

1000006731.jpg

Redigert: