Klokkespotting

Regner med det er meg du sikter til. Er det lov å spørre om hva møkkete sko har med respekt å gjøre? Terskelen har vel ikke blitt så lav for å ytre seg? Bortsett fra at det er off topic er vel ikke dette noe å henge seg opp i?
Her tenker jeg Forumet har en tanke om at du burde spesifisert eco-vask. Ja de hadde ikke blitt like rene og vasketiden er myyye lengre. Men «fotavtrykket» på planten vår hadde blitt mindre:love:
 
Regner med det er meg du sikter til. Er det lov å spørre om hva møkkete sko har med respekt å gjøre? Terskelen har vel ikke blitt så lav for å ytre seg? Bortsett fra at det er off topic er vel ikke dette noe å henge seg opp i?

Møkkete sko har ingenting med respekt å gjøre.

Men tenker man fint kan holde seg for god for å dra dette ut i en diskusjon (med en ganske spydig tone) om forbruksvaner, miljø, privatøkonomi og "mental kapasitet". Det blir så jævla dårlig stemning av dette.

Jeg tenker at en god regel er at man ikke sier mer eller mindre enn det man hadde gjort til/foran personene i det virkelige liv.
 
Møkkete sko har ingenting med respekt å gjøre.

Men tenker man fint kan holde seg for god for å dra dette ut i en diskusjon (med en ganske spydig tone) om forbruksvaner, miljø, privatøkonomi og "mental kapasitet". Det blir så jævla dårlig stemning av dette.

Jeg tenker at en god regel er at man ikke sier mer eller mindre enn det man hadde gjort til/foran personene i det virkelige liv.
Jeg hadde ikke tatt 5 øre for å formidle dette til vedkommende f2f i den rette konteksten.

Synes dette er tullete av deg sjef. Men det er notert.
 
Jeg hadde ikke tatt 5 øre for å formidle dette til vedkommende f2f i den rette konteksten.

Synes dette er tullete av deg sjef. Men det er notert.

Men forhåpentligvis hadde du kommunisert på en litt mer trivelig måte?

Les hvordan du skriver. Du fremstår som en drittsekk – og det tror jeg ikke du egentlig er.
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Men forhåpentligvis hadde du kommunisert på en litt mer trivelig måte?

Les hvordan du skriver. Du fremstår som en drittsekk – og det tror jeg ikke du egentlig er.
Jeg kan være en skikkelig drittsekk. Men aldri uten grunn :) og hvis du leser hele tråden så var det flere enn meg som var utenfor rimelighetens grenser iht kotyme og folkeskikk.
Jeg svarer alltid på tiltale, sånn er jeg bare. Hvis noen er rappe i kjeften så må man tåle litt banter i retur tenker jeg. Og det gjelder på nett som irl.
Men det er mine egne leveregler, jeg aksepter fint at andre har er annet syn.

Edit: Dessuten trenger du en rebell som meg så holder deg skarp :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Jeg kan være en skikkelig drittsekk. Men aldri uten grunn :) og hvis du leser hele tråden så var det flere enn meg som var utenfor rimelighetens grenser iht kotyme og folkeskikk.
Jeg svarer alltid på tiltale, sånn er jeg bare. Hvis noen er rappe i kjeften så må man tåle litt banter i retur tenker jeg. Og det gjelder på nett som irl.
Men det er mine egne leveregler, jeg aksepter fint at andre har er annet syn.

Edit: Dessuten trenger du en rebell som meg så holder deg skarp :D
Ser også situasjonen slik at du ikke startet dette, men oppfordringen om en mer sivil tone ble jo heller ikke rettet direkte mot deg :)

Men at bare den som starter har skyld blir litt barnehage, for vi vet jo at det ikke fungerer slik i den virkelige verden. Så jeg oppfordrer alle (og ikke bare deg) til å heller deeskalere enn å gå full pupp inn i meningsløs krangling som bare forsurer atmosfæren.

Chill, det er bare et klokkeforum :)
 
Ingen sure miner her heller. Jeg er stort sett en gladlaks :D tror vel i de aller fleste tilfeller at litt uformelle sleivspark blir tatt med en skuffe salt. Sånn oppfatter jeg det ihvertfall. Jeg har aldri ytret meg på dette forumet i vond hensikt. Men en skarp penn er jeg nok skyldig i å føre. Også er jeg jo som kjent ingen stor fan av at alle skal blir k***** for alt mulig. Det må kunne være litt rom for at noe kan balansere litt på kanten.

Men mulig jeg sitter fast i fortiden når en spade måtte finne seg i å bli kalt en spade :)
 
tror vel i de aller fleste tilfeller at litt uformelle sleivspark blir tatt med en skuffe salt.
Tenker at dette er en fornuftig holdning å ha, og kanskje aller mest at man gjør det som mottager (PS: dette var ikke ment som at noen ikke gjør det)
Ironi, spydigheter, sleivspark og egentlig kommunikasjon på nett er ikke lett. Er ikke villig til å gå så langt som å legge meg flat, men noterer meg at mitt innlegg potensielt ikke var blant de deeskalerende :)
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Skoene han bruker er litt eggehvit ny og hvittonen kan ikke sammenlignes med heiskameraten sine sko. De er ikke mer skitten enn hva noen tørre byturer med svevestøv forårsaker. Det er selvfølgelig helt innafor å gå med, også med edelt metall på håndleddet. Trenger ikke å gå kledd som en 80 år gammel greve for å kunne ha PM Rolex på armen.
 
  • Liker
Reaksjoner: le_bandit
20240425_124906.jpg

Hvis man først skal sporte møkkete sko så gå i det minste all inn så det ser ut som du tjent til rollien med hardt ærlig ærbe!