NOMOS Glashütte

Litt _vel_ lyseblå, men synes allikevel den ser best ut. Litt mye struktur i den andre (hvis jeg ikke ser feil)…
 
IMG_2161.jpeg
IMG_2160.jpeg
 

Her er det ganske mye (eller kanskje heller lite!) automatisk klokke for pengene. Det kan ikke være mange andre klokker med automatisk urverk som er ned mot 8,5mm tykke og koster 33k?

Synes denne ser flott ut, men synes ikke Orion (eller noen andre klokker) bør ha datokomplikasjon. Og jeg liker formen på lugs på den originale Orion bedre tror jeg. I det hele tatt liker jeg originalen bedre. Mulig jeg er partisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: knb og kire

Her er det ganske mye (eller kanskje heller lite!) automatisk klokke for pengene. Det kan ikke være mange andre klokker med automatisk urverk som er ned mot 8,5mm tykke og koster 33k?

Synes denne ser flott ut, men synes ikke Orion (eller noen andre klokker) bør ha datokomplikasjon. Og jeg liker formen på lugs på den originale Orion bedre tror jeg. I det hele tatt liker jeg originalen bedre. Mulig jeg er partisk.
Jeg synes denne er råflott. Men akkurat når det gjelder dato, er jeg enig med deg. Er generelt fan av det på klokker, men ikke på disse. De er så "rene" i uttrykket at datovinduet blir litt for mye. På min Tangente 38 datum derimot, er det perfekt utført. Men mulig at jeg er litt partisk der...
 
Fin klokke! Er du fornøyd med Nomos lenken? Hentet min Club 36mm hos Thune etter service i dag, og fikk litt lyst til å prøve den lenken for å få litt variasjon.
Lenka brukes ikke alt for mye da den gjør en stor klokke større, men brukte lenka på Cluben jeg hadde og det funket bra. Kvaliteten på den er god og den er ikke altfor dyr (jeg brukte gavekort jeg fikk av de til jul, så var jo nesten gratis) så kan anbefale å prøve den.