Hvilken stor brukt 7-seters SUV?

På tide med en liten update her. Har fortsatt ikke kjøpt bil, men vært ute å prøvekjørt og sondert mye i tillegg til å ha tilbrakt utallige timer på Finn.no og ulike forum (kjekt med pappaperm :)). XC90 ble prøvekjørt både i 225 D5 utgave og hybrid. Begge like utenfor garantitid og med drøye 100k på telleren. Hybriden diskvalifiserte seg raskt med et veldig ujevnt firehjulstrekksystem og mye ulyder. Jeg syns også ut- og innkobling av bensinmotor tidvis var rykkete. Dieselen var langt bedre, men det er ikke veldig sexy med en trimmet toliters firesylindret diesel på 225 HK. Den går greit, men man har ikke det overskuddet en slik bil fortjener. Lexusen ble også prøvekjørt og imponerte meg. Den finnes ikke sportslig, men har solide kjøreegenskaper og en helt enorm komfort. Minuset er fortsatt manglende hengerfeste og at den er litt trangere i baksetet enn XC90. Men man får en 2019 RX 450 H l som knapt er kjørt (40 000km) til like over 500 000,-. Til den prisen får man en 2017 XC90 gått 130 000 km. Da er ikke jeg i tvil om hvem som vil by på mest utgifter fremover. Så var det Land Cruiser, min favoritt fra dag 1. Frem til dags dato har det ikke dukket opp en eneste bil på Finn.no som har den nye 2.8 literen og er fra 2015 og nyere. Det ligger kun en hvit ute til 650k, men hvit bil er dessverre helt uaktuelt. Så får vi se, planen er å lande dette innen ganske kort tid.
 
  • Liker
Reaksjoner: bangiman og Nicolai
Da tok bilvalget en helt annen retning.Jeg ble aldri helt komfortabel med å gi nærmere 600 000,- for en 5-6 år gammel SUV, så endte opp med å snu på hele problemstillingen. Jeg beholder BMW`en vi har i dag en del år til, og bruker denne på de kjøreturene vi er alle seks i bilen. Denne har firehjulsdrift, hengerfeste og kraftig dieselmotor. Så har jeg skrevet kontrakt på en helt ny Subaru Solterra som vil fungere som hovedbil i det daglige, og som også fungerer utmerket til fjells de gangene vi ikke drar alle. Vanvittige kampanjer ute å går på disse bilene nå, så tror jeg har gjort et ok kjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken