Inspirasjon bryllupsklokke

Medlem
2. feb. 2020
Innlegg
151
Sted
Stabekk
Som tittelen antyder, så trenger jeg litt inspirasjon for ny klokke til eget bryllup i sommer.

Har sett litt på Lange og JLC men føler ikke jeg er helt i mål!
Legger ved et par bilder for å gi noen ideer om hva jeg har sett på foreløpig!

Ønsker/tanker så langt:

- +/- 39mm
- rosé evt hvitt gull
- lys skive, evt blå
- «ren» skive uten for mye komplikasjoner - månefase kan være interessant
- mørk bruk skinnrem
- mulighet for å dresse den ned for hverdagsbruk
- levering til medio Juni 2024
- brukt eller nytt
- budsjett: inntil 400k dersom innertier finnes


Håper på gode innspill, evt om noen har noe som skal selges!


IMG_8131.png

IMG_8092.png
IMG_8089.png
IMG_8080.png


IMG_8133.jpeg
 
Ingen av klokkene du foreslår er feil. Skal du ha smoking ville jeg valg så simpelt og cleant som mulig, eks. Calatrava, Reverso, Saxonia, Tank. I vintageavdelingen er det myyyye fint å velge mellom!

Selv gikk jeg for farfars konfimarsjonsklokke:)
IMG_0182.jpeg
 
Redigert:
Men, uansett hva du velger er ALS Saxonia Moon Phase du allerede har nevnt en vinner. Blir egentlig ikke bedre enn dette. Enkelt. Stilrent. Månefase. Dato. Alt man trenger også etter bryllupet og samtidig stilrent og nøkternt under eventen. Et smart klokkevalg på så mange nivå.
lange-saxonia-moon-wrist.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Men, uansett hva du velger er ALS Saxonia Moon Phase du allerede har nevnt en vinner. Blir egentlig ikke bedre enn dette. Enkelt. Stilrent. Månefase. Dato. Alt man trenger også etter bryllupet og samtidig stilrent og nøkternt under eventen. Et smart klokkevalg på så mange nivå.

lange-saxonia-moon-wrist.jpg
Magefølelsen foreløpig heller også i retning denne, evt. en Cellini Moon Phase dersom det er mulig å oppdrive en pent brukt / NOS. Takk igjen for gode innspill!
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Curveball, fordi dette er en klokke som fremstår meget balansert. Du kan velge mellom ulike metaller - inkludert platinum. Hadde jeg vært i din situasjon og med ditto budsjett, så hadde jeg uten tvekan gått for en FPJ Chronomètre Souverain. Uansett "dressklokke" er det få som slår denne. Jeg blir varm om hjertet hver gang jeg ser bilder av denne klokken. Om du blir det...vel, det avgjør du.

Timevisernes balanserte design i senter, skalerte siffer uten å kutte dem og det faktum at man ser hvor lenge det er siden man manuelt trakk klokken og ikke hvor mye / mange timer man har i reserve, er et touch som gjør den ekstra spesiell.

Lykke til med bryllup og klokkevalg. :)

fp-journe-chronometre-souverain-5.jpg


fp-journe-chronometre-souverain-6.jpg


 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: holmby og Zawatch
Curveball, fordi dette er en klokke som fremstår meget balansert. Du kan velge mellom ulike metaller - inkludert platinum. Hadde jeg vært i din situasjon og med ditto budsjett, så hadde jeg uten tvekan gått for en FPJ Chronomètre Souverain. Uansett "dressklokke" er det få som slår denne. Jeg blir varm om hjertet hver gang jeg ser bilder av denne klokken. Om du blir det...vel, det avgjør du.

Timevisernes balanserte design i senter, skalerte siffer uten å kutte dem og det faktum at man ser hvor lenge det er siden man manuelt trakk klokken og ikke hvor mye / mange timer man har i reserve, er et touch som gjør den ekstra spesiell.

Lykke til med bryllup og klokkevalg. :)

fp-journe-chronometre-souverain-5.jpg


fp-journe-chronometre-souverain-6.jpg


Er ikke disse i en helt annen prisklasse om man da ikke er så heldig å kunne få kjøpt de over disk? Absolutt noe å vurdere! Har ingen erfaring med FPJ men tenker umiddelbart at tilgjengelighet og evt. pris i bruktmarkedet er en dealbreaker her?
 
Er ikke disse i en helt annen prisklasse om man da ikke er så heldig å kunne få kjøpt de over disk? Absolutt noe å vurdere! Har ingen erfaring med FPJ men tenker umiddelbart at tilgjengelighet og evt. pris i bruktmarkedet er en dealbreaker her?
Kan være, men med 400K vill jeg definitivt jaktet en i gult/hvitt gull. Som sagt, det var en curveball. Er den way off, så er det jo bare å glemme - men den er for god til å ikke jakte litt. En ting er bruktmarkedet, noe er å kjøpe den over disk. Men, jeg ser problemet her med tanke på bryllupsdatoen. Det mest fornuftige valget er nok de øvrige forslagene du har fått. Tyskeren er en favoritt i så henseende.

Misunner deg jakten og eventen tagget til klokken du jakter på. Det er noe helt spesielt, så jakten på en spesiell klokke er jo ekstra artig (om enn innimellom frustrerende).
 
  • Liker
Reaksjoner: superlaffen
Vis vedlegg 360059
Prøvde den sist jeg var innom. Nydelig klokke!
Pris 360k ny.
Var innom og fikk prøve denne på i dag! Som du sier; helt nydelig, innertier ifht størrelse, komfort og uttrykk! Sto som reservert, så sikkert vrient å få skaffet innen slutten av Juni. Har dog sendt en mail til Jan Gunnar og hørt om det evt. kan være håp! Takk igjen!
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho og GrimReaper
Fått brukt helgen så langt til å søke, kikke, og prøve litt. Har foreløpig snevret det inn til 4 solide kandidater som jeg må bruke litt mer tid på å vurdere:

Patek Philippe 6119R-001
Rolex Cellini Moon Phase i rosegull
ALS Saxonia Moon phase
ALS 1815 Up-Down 234.032

Takk for alle gode innspill og forslag!
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Gratulerer så mye.

For meg ser det ikke ut som du trenger hjelp. Alle dine alternativer er helt fantastiske! Eneste å tenke på er vel tilgjengelighet og leveringstider. Ville absolutt ikke kjøpt brukt i denne settingen. Dette er en klokke som må være ny så du og dine kan skape historie med fra scratch - pun inteded.

Lykke til! :)
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Kraken og superlaffen
Var innom og fikk prøve denne på i dag! Som du sier; helt nydelig, innertier ifht størrelse, komfort og uttrykk! Sto som reservert, så sikkert vrient å få skaffet innen slutten av Juni. Har dog sendt en mail til Jan Gunnar og hørt om det evt. kan være håp! Takk igjen!
Jan Gunnar leverer som regel alltid, så ikke bli overrasket om han får til noe for deg ;)