Nivada - Samletråd

Ikke dum denne her, men skulle vært uten cyclops.

20230524_NivadaDiver_001.jpg


20230524_NivadaDiver_016_2200px.jpg
 
Flotte klokker, men får litt AP møter Hublot feeling. Usikker på om det er så digg. Og hva er greia med de endeleddene?
 
Må si at jeg blir lettere lokket av Lapis lazuli skive i stålkasse og meteoritt skive i titankasse. Noen her som har erfaring med soprod P024? Er det f.eks. ghost date på F77 modellene?
IMG_2093.jpeg
IMG_2094.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Må si at jeg blir lettere lokket av Lapis lazuli skive i stålkasse og meteoritt skive i titankasse. Noen her som har erfaring med soprod P024? Er det f.eks. ghost date på F77 modellene? Vis vedlegg 366010Vis vedlegg 366011
TGV ("Urban Gentry på YT") sa i én video det var Ghost Date - og siden det har mange lurt på hvorfor. Samme TGV sa i en oppfølgingsvideo han tok feil, men som ellers er det få som som får meg seg et dementi. Kan bekrefte at ingen av mine to no-date har "ghost-positions".
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Av en eller annen grunn, så dukker Nivada F77 opp i mange franske videoer. Her er et par som viser meteoritt-versjonen som Nivada slapp nylig:


 
De fire nye. De to første er i titan og veier kun 86 gram på ujustert lenke.


F77_-_Meteorite_-_Front_Angled_Flare.png


F77_-_Titanium_-_Front_Angled_Flare.png



Disse to er i stål:

F77_-_Lapis_-_Front_Angled_Flare.png


F77_-_Aventurine_-_Front_Angled_Flare.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
1. Personlig skulle jeg ønske meteorittskiven var mer dynamisk, men hvem vet hvilken skive man får når man bestiller? Både en fordel (ulike skiver) og en ulempe (man vet ikke hva man får av mønster/dynamikk i mønster).

2. Når det gjelder Lapis Lazuli, så varierer også her skivene ganske mye på ulike bilder (varianter), og det er vel sjarmen med en slik urskive. Personlig ønsker jeg en mer homogen og ren blå urskive enn så veldig spettede urskive med for mye kalkspatt. Litt sånn som gamle Rolexurskiver med lapis lazuli.

3. Aventurine? Tja, hva skal man si. Alle har vel sett CW sin klokke med gigantisk månefase eller ALS sin Saxonia Thin med samme urskive? Ser flott ut på bilder. Usikker hvor spektakulær en slik ursikve er IRL.

4. Så var det den aller kjedeligste...matt grå. Det er jo for jævlig å si at denne er den mest spennede, for det er den jo ikke - men det er nok den urskiven man vet hva man får.

Lar man følelsene styre mer enn logiske resonnement, så velger man en av de nye fire F77-versjonene i nettopp den rekkefølge de er nevnt over her.
 
Redigert: