* K L O K K E S T A F E T T E N *

Trenger litt trykk i tråden her. Kjører på videre i tråden 2 timer for tidlig, siden det ikke er så mye liv her. Valgte å fokusere på min lille samling av G-Shock.

Vis vedlegg 357780

Vis vedlegg 357781

Vis vedlegg 357782
Alltid moro å lese innleggene dine, @Loevhagen . Det virker på meg som om du virkelig setter deg inn i saker og går i dybden når noe fanger din interesse og det er en egenskap jeg setter pris på i folk på generelt grunnlag. Akkurat G-Shock må jeg innrømme at ikke fanger min interesse, men det var uansett lærerikt å lese dine betraktninger og du kom med gode innspill og hjelp til de som måtte ønske å kaste seg uti G-Shock-universet.
 
Trenger litt trykk i tråden her. Kjører på videre i tråden 2 timer for tidlig, siden det ikke er så mye liv her. Valgte å fokusere på min lille samling av G-Shock.

Vis vedlegg 357780

Vis vedlegg 357781

Vis vedlegg 357782
Takk for en skikkelig grundig (og pent formattert!) gjennomgang av nye G-Shock fløyen din. Jeg liker G-Shock (spesielt den klassiske firkanta):, det er den mest reelle "tool"-klokka som finnes, klokka man tar med seg hvis man ender på en øde øy eller oppi et zombie-apocalypse scenario...

Lærdommene var interessante. Jeg likte spesielt konklusjonen om at "dette er nok for meg". Det er en god ting å kunne sette punktum på et rasjonelt sted.

Min favoritt i samlingen er den lysegrå (eller er den hvit?) skin-mod modellen din.

Et spørsmål har jeg: hva gjør du med samlingen videre? Jeg gjetter på at de ikke får mye armtid; har du dem kanskje liggende samlet i en utstillingsboks som en "sub-samling" du kan titte på og være tilfreds med (og bare rotere innom på håndleddet i ny og ne)? Eller ser du for deg at du selger dem ut igjen nå som du har fått den lærdommen/opplevelsen?
 
Redigert:
Trenger litt trykk i tråden her. Kjører på videre i tråden 2 timer for tidlig, siden det ikke er så mye liv her. Valgte å fokusere på min lille samling av G-Shock.

Vis vedlegg 357780

Vis vedlegg 357781

Vis vedlegg 357782
En overraskende, men glimrende post. :) Morsomt!

Liker du ikke CasiOak, altså? Har hatt svart, gul og nå stål. Men denne tråden har motivert meg til å "konsolidere", og da må den nok ut igjen. :)
 
Redigert:
Trenger litt trykk i tråden her. Kjører på videre i tråden 2 timer for tidlig, siden det ikke er så mye liv her. Valgte å fokusere på min lille samling av G-Shock.

Vis vedlegg 357780

Vis vedlegg 357781

Vis vedlegg 357782
Uventet vinkling, og følgelig overraskende spennende! Og for en presentasjon, dette holder høyt nivå:D

Gøy å se at du tok et bestemt valg om å utforske en ny verden og måten du angrep det på, spesielt konklusjonen du trekker om at det ikke blir en ny G-Shock da utforskningen er ferdig. Her tror jeg mange av oss sliter med å si "stopp".
Også fint å se lærdommen du sitter igjen med, og hvordan noe av det sannsynligvis, på et generelt grunnlag, kan overføres til alle former for samling.

Personlig favoritt: GW-5610U
Om det blir en G-Shock på meg en dag så blir det denne.

Håper du får et lignende innfall i fremtiden om utforskning av en eller annen sjanger, og at du da deler bilder og erfaringer med forumet:giggle:
 
@eidehelg : Takker. Anbefaler å sjekke litt opp av G-Shock universet. Den røde Zenithen er noe jeg har på lista over "Grail".
@Heftos : Takker.
@seiltid : Takker. Skjønner godt at ikke hjertet slå like fort som for mekaniske armbåndsur. Er med deg på den.
@Genta : Takker.
@Readerfly : Takker. Laget en GS-artikkel som backup, så den ligger her, men valgte G-Shock da det er litt annerledes enn det som er postet så langt i tråden
@William Lumbergh : Takker. Nerding tar jeg som et komplement i en noenlunde overfladiske verden
@speedieThomas : Takker. Det er ikke like lett å stoppe mens klokkeleken er god, for det finnes alltid en ny YT-video, ny artikkel - og alt skaper et behov for "enda en ny klokke". Jeg bruker dem innimellom. Høres muligens tullete ut, men assosierer G-Shock mer med sommer og sol, enn vinter og snø. Har ingen planer om å selge G-Shockene. Så en bruker på et forum som laget et pleksi-display med utfrest "G-SHOCK" emblem og lyssatt hele greia med LED-stripe. "Oj, det var kult - sånn må jeg lage". Tok til fornuften og skippet det siste.
@Dazed : Takker. Satt det med CasiOak på spissen, men helt ærlig så står viserne av og til i veien for det lille displayet. Såpass lite display er også upraktisk
@MrJensen : Takker. Artig å skrive litt. Man lærer noe av det også.

---

Ser frem til @Genta sin reise som neste person i tråden.
 
@Dazed : Takker. Satt det med CasiOak på spissen, men helt ærlig så står viserne av og til i veien for det lille displayet. Såpass lite display er også upraktisk

Mja... De har vel ikke verdens mest lettleste skive. ;) ...Men de har faktisk en funksjon for å få viserne til å flytte seg fra displayet. :D
 
@eidehelg : Takker. Anbefaler å sjekke litt opp av G-Shock universet. Den røde Zenithen er noe jeg har på lista over "Grail".
@Heftos : Takker.
@seiltid : Takker. Skjønner godt at ikke hjertet slå like fort som for mekaniske armbåndsur. Er med deg på den.
@Genta : Takker.
@Readerfly : Takker. Laget en GS-artikkel som backup, så den ligger her, men valgte G-Shock da det er litt annerledes enn det som er postet så langt i tråden
@William Lumbergh : Takker. Nerding tar jeg som et komplement i en noenlunde overfladiske verden
@speedieThomas : Takker. Det er ikke like lett å stoppe mens klokkeleken er god, for det finnes alltid en ny YT-video, ny artikkel - og alt skaper et behov for "enda en ny klokke". Jeg bruker dem innimellom. Høres muligens tullete ut, men assosierer G-Shock mer med sommer og sol, enn vinter og snø. Har ingen planer om å selge G-Shockene. Så en bruker på et forum som laget et pleksi-display med utfrest "G-SHOCK" emblem og lyssatt hele greia med LED-stripe. "Oj, det var kult - sånn må jeg lage". Tok til fornuften og skippet det siste.
@Dazed : Takker. Satt det med CasiOak på spissen, men helt ærlig så står viserne av og til i veien for det lille displayet. Såpass lite display er også upraktisk
@MrJensen : Takker. Artig å skrive litt. Man lærer noe av det også.

---

Ser frem til @Genta sin reise som neste person i tråden.
ts.png
 
Jeg aldri vært noe på lagidrett men denne stafetten fenger. Veldig!

Casquette 2.0, finnes det noe mer WiZ enn det? Elsker den.

@GrimReaper ; en samling monoton som en tidlig Kraftwerk låt. Nå skal det sies at det er favorittbandet mitt da. Du vet hva du vil ha og kjøper det, rett på sak. Veldig bra! Ble superhappy når jeg så unboxingen din av Gulltona. Gull er til for å brukes, armen ryker før gullklokka uansett. Jeg skal ha gull, må bare finne ut hva.

@Loevhagen ; visuelt overveldende som vanlig. Nesten som man lurer på hvordan du ser ut i levende live. Blir man blendet liksom? Jeg vet jo at samlingen din spenner videre enn det du presenterte her, men man skal ikke kimse av G Square. Helt enig med deg at alt annet derfra enn firkantet er ødeleggende for humøret. Jeg drømmer daglig om at Casio og Citizen skal returnere til 80 talls designspråk. Som feks dette:
IMG_2008.jpeg

Utrolig masse flotte samlinger på dere alle. Og så vurderer jeg fortløpende å kuppe siste etappe, evt æresrunden med et omfattende innlegg om monogamismens magi. Jeg elsker dere alle!
 
@eidehelg : Takker. Anbefaler å sjekke litt opp av G-Shock universet. Den røde Zenithen er noe jeg har på lista over "Grail".
@Heftos : Takker.
@seiltid : Takker. Skjønner godt at ikke hjertet slå like fort som for mekaniske armbåndsur. Er med deg på den.
@Genta : Takker.
@Readerfly : Takker. Laget en GS-artikkel som backup, så den ligger her, men valgte G-Shock da det er litt annerledes enn det som er postet så langt i tråden
@William Lumbergh : Takker. Nerding tar jeg som et komplement i en noenlunde overfladiske verden
@speedieThomas : Takker. Det er ikke like lett å stoppe mens klokkeleken er god, for det finnes alltid en ny YT-video, ny artikkel - og alt skaper et behov for "enda en ny klokke". Jeg bruker dem innimellom. Høres muligens tullete ut, men assosierer G-Shock mer med sommer og sol, enn vinter og snø. Har ingen planer om å selge G-Shockene. Så en bruker på et forum som laget et pleksi-display med utfrest "G-SHOCK" emblem og lyssatt hele greia med LED-stripe. "Oj, det var kult - sånn må jeg lage". Tok til fornuften og skippet det siste.
@Dazed : Takker. Satt det med CasiOak på spissen, men helt ærlig så står viserne av og til i veien for det lille displayet. Såpass lite display er også upraktisk
@MrJensen : Takker. Artig å skrive litt. Man lærer noe av det også.

---

Ser frem til @Genta sin reise som neste person i tråden.

Jeg håper vi får gleden av å lese GS-artikkelen i (Grand) Seiko-seksjonen her på TS en dag :)
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Trenger litt trykk i tråden her. Kjører på videre i tråden 2 timer for tidlig, siden det ikke er så mye liv her. Valgte å fokusere på min lille samling av G-Shock.

Vis vedlegg 357780

Vis vedlegg 357781

Vis vedlegg 357782
Lærerikt spennende og som alltid flotte bilder. Nesten så jeg får lyst til å utforske denne verden også, eller kanskje det holder med den G-shocken jeg har ;)
Den er ikke firkantet og ikke veldig spennende, men den har de funksjonene jeg var ute etter.
 
Jeg er fascinert av G-shock selv, og de har jo nesten en kultfanskare verden rundt. Sett utrolig mange kule prøvd en håndfull, men får de liksom ikke til å sitte helt. Den sitter på armen, men ikke i hodet.

Men som et rent samleobjekt kunne det vært morsomt, det finnes jo sikkert tusen forskjellige typer og editions. Jeg så et klipp på YouTube av en som samlet på Seikoer kun sluppet på det asiatiske markedet og det var flere hundre. Mange morsomme og artige varianter.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid

Fine klokker, og det er tydelig at du har fintunet samlingen din etter 40 år i gamet. Jeg kan sympatisere med at du savner 5711, men hadde du brukt den i dag sånn som prisen på den har blitt? Gå for en 116520, den kjenner du sikkert godt og er en av de fineste rolliene du får om du spør meg…

Ps: han tregosen her er neste på lista og kommer neppe til å fremskynde en dag… o_O
 
Trådstarter setter pris på å holde seg til timeplanen, ;)

Dersom en ikke påmeldt skulle ha lyst til å slenge inn en presentedjon i morgen er det lov? Men førstemann til mølla, for det holder med én pr. dag. :)
 
Fine klokker, og det er tydelig at du har fintunet samlingen din etter 40 år i gamet. Jeg kan sympatisere med at du savner 5711, men hadde du brukt den i dag sånn som prisen på den har blitt? Gå for en 116520, den kjenner du sikkert godt og er en av de fineste rolliene du får om du spør meg…

Ps: han tregosen her er neste på lista og kommer neppe til å fremskynde en dag… o_O
Tja, samlingen varierer ganske mye. Kun Hulken som har forblitt i mange år. Men den har ofte en rød tråd: Rolex.

5711 ble solgt da jeg ikke syntes den var verdt prisen og ikke trives med 500’ på armen. Kommer ikke til å kjøpe den igjen før prisen dropper til 250’ eller jeg vinner 1300 millioner.

Ikke lenge siden samlingen så slik ut, da var den spiss!
IMG_9999.png

Og slik:
IMG_4803.jpeg


Dessverre, pga hendelser som Blix ble utsatt for på søndag reduserer jeg betydelig verdien i samlingen. Derfor tror jeh ikke Daytona kommer inn igjen heller.