Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jobbet som dørvakt i noen år før røykeloven kom. Var helt villt hvor tett tåka lå i lokalene. Utrolig at folk orket å være der. Men man visste jo ikke om annet.

Det hadde utvilsomt sin sjarm. Tenker vi likevel skal være fornøyd med at det ble slik det ble. Blytungt for servitører og bartendere å blø neseblod etter endt skift.
 
Det hadde utvilsomt sin sjarm. Tenker vi likevel skal være fornøyd med at det ble slik det ble. Blytungt for servitører og bartendere å blø neseblod etter endt skift.
Vet ikke helt hvor sjarmerende det var når jeg tenker tilbake på det. Enda jeg røyket selv på den tiden. Var rett og slett forferdelig spør du meg.
 
Ja det er sprøtt å tenke på nå. Men vi visste jo ikke om annet, som du sier. Men jeg husker motstanden mot røykeloven før den ble innført. Var ikke måte på inngripen i folks frihet.
 
Det var jo på den tiden du kom hjem etter en bytur, og første du gjør er å gå i dusjen. Vaske både kropp & hår. (Vaske håret var litt mer jobb den gang). Alt av klær gikk i vaskemaskin. Det kunne i alle fall ikke bli liggende på soverommet....

8- /
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Det var jo på den tiden du kom hjem etter en bytur, og første du gjør er å gå i dusjen. Vaske både kropp & hår. (Vaske håret var litt mer jobb den gang). Alt av klær gikk i vaskemaskin. Det kunne i alle fall ikke bli liggende på soverommet....
8- /
Når jeg fortsatt bodde hjemme og hadde startet å gå på byen fikk jeg ikke lov til å ta med ytterjakken inn i huset etter byturen...
Hang på lufting i sol, regn, snø... noen ganger til jeg mandag morgen når jeg skulle avgårde på studier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
^ Det er jo jævlig dumt. Heldigvis er myten om at alt som er på internett er der for alltid stort sett avlivet. Problemet er heller at veldig, veldig lite at det som er på internett blir bevart for ettertiden. Heldigvis er jo vi her bare en parentes.

Likte for øvrig heller ikke å lese at Ossur Soleim, urmaker i Oslo, gikk bort julaften. Bisettelse den 27. januar ser jeg. Oslo sentrum ble en ekte urmaker fattigere.
 
Var i en førti minutters dialog med Telenors tekniske kundeservice i morges. Det i seg selv burde være nok. Men uheldigvis ender det ikke der.
E753A9D6-473D-440A-B8E4-0DCAF402D1FF.jpeg

Det første som møter meg er en automatisk valgmeny. Jeg taster tallene for Internett og Bedrift. I fire minuttene forklarer saken min til ei hyggelig dame som viderekobler meg til bedriftsavdelingen. Så gjentar jeg prosessen med neste person som forteller meg at hun ikke sitter på teknisk support. Jeg blir videresendt til tre nye personer før jeg havner rett sted. På NRK programmet «Jorden rundt på seks døgn» bruker Ingrid Gjessing Linhave og Kåre Magnus Berg bare seks steg på å komme seg fra Amazonas til Stephen Fry. Så her skal Telenor ha litt cred som klarer det på kun fem steg.
Jeg og teknikeren blir enige om en løsning og han skal ta saken videre. Telenor ringer senere på dagen men jeg rekker ikke å svare. Jeg banner inni meg for jeg vet hva som er i vente når jeg trykker på nummeret for å ringe tilbake.
E7FA341F-BAD5-42FE-81D2-625AB59DA5FA.jpeg

Jeg havner selvsagt hos sentralbordet. Jeg må dermed forklare hele situasjonen til hun på sentralbordet før hun spør om jeg er bedriftskunde og forteller at jeg har havnet feil sted. Hun videresender meg til bedrift. Så får jeg gleden av å forklare situasjonen min på nytt til en ny person som er veldig behjelpelig og prøver å finne ut av hvem som forsøkte å ringe meg. Hun setter meg over på nytt og linjen blir brutt. Det begynner å koke.
Jeg ringer opp igjen senere og må gå gjennom samme dansen på nytt.
7D943CA1-B750-42F0-B79A-56639E2ABCD6.jpeg

Til slutt havner jeg hos riktig person som ville fortelle meg at han skal ringe meg på nytt i morgen.

Tips til fremtidige selv:
Spør om man har kommet til bedriftsavdelingen med en gang.
Spør hvert menneske om navnet deres for å raskere finne frem neste gang.
Alle som jeg har pratet med i dag har vært veldig behjelpelig men det må da være en bedre måte å håndtere det her på?
Og en siste frustrasjon. Når jeg oppgir saksnummer og sambandsnummer til hver person jeg prater med. Hvorfor i alle dager forlanger de konsekvent org.nr i tillegg??? Det må da være mulig for dem å se hvilken bedrift det er ut fra saksnummer og sambandsnummer??
Til slutt vil jeg ta av meg hatten til dem som sitter på support. Jeg har selv sittet noen år med det og vet hvor utakknemlig det kan være til tider.
 

Du er fri til å ta den bort hvis du vil.
Ingen er interessert i politikk eller økonomi(som tydeligvis er politikk også): sånn dritt er bare god for folk som vandrer i stortinget.

Hva med å starte en tråd om ledningsfrie støvsugere ?
Det var bare et forslag...