Litt tid til over på flyplassen i Hamburg = lese seg opp på gamle TS-tråder.
Noen tanker fra meg:
Utrolig synd at Rainer Nienaber tilsynelatende har avsluttet produksjonen. Jeg finner ihvertfall ikke lengre den fantastiske nettsiden hans.
Savner den type nerdete diskusjoner om urverk-finish som starter på side 3 i tråden.
Dornblüth & Sohn har jeg også veldig sansen for. De setter vel nesten gullstandarden i denne prisklassen.
Torsti Laine er så vidt nevnt i tråden. Riktignok ligger klokkene litt over prisen satt av OP, men vi må vel ta hensyn til litt inflasjon siden 2020. Han fortjener ihvertfall et bilde eller to! Har selv siklet på en variant av denne en stund:
Vis vedlegg 436958
Foretrekker det manuelle urverket, men usikker på hvilken av disse variantene jeg liker best

Den første er mer "fancy", men den siste gir mer "independent vibes":
Vis vedlegg 436959
Vis vedlegg 436960
Evt hadde jo ikke en variant med initialer vært helt feil:
Vis vedlegg 436961
Er merke jeg ikke har sett nevnt her er Atelier Wen. Håper å få mulighet til å prøve denne på hånden når jeg besøker Kina i September. Har funnet en urmaker i Shanghai jeg TROR skal føre merket.
Vis vedlegg 436962
Vis vedlegg 436963
Jeg merker en dragning mot det som er litt utenom det vanlige. Noe forsåvidt to av mine siste innkjøp viser. Jeg har også to i noen lunde samme kategori på tur inn iløpet av året.
Vis vedlegg 436973
Vis vedlegg 436974