Klokkecafé – løst og fast om klokker

1000007026.jpg

1000007025.jpg

1000007024.png

1000007028.jpg

1000007027.jpg

Ser ut til at Urmaker Christensen har sluttet å selge Baltic. Kanskje lav omsetning eller et ønske fra Baltic selv?
Det viste seg å ikke stemme. Var innom de for noen uker siden, men glemte helt å nevne det her. Ser nå at Baltic igjen er å finne på nettsiden deres.

I dag prøvde jeg den siste Certina DS Super PH-2000m (hvit tallskive) og ble ikke overbevist.
Ganske grov og lavkvalitet bezel bevegelse med skarpe kanter på lenken.
Opplevelsen var litt for "enkel og billig".
Vis vedlegg 433136

Faktisk var den tidligere DS Super PH-500m tilgjengelig i blå på nato også, og mye bedre på bezel.
Vis vedlegg 433137

Fikk prøvd den på hånden selv i dag. Samme fargekombinasjon som du prøvde. Min konklusjon var samme som din. Ga ikke godfølelsen. Lenke, bezel og forsåvidt størrelse/proposjoner ble ikke match for meg.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Jeg og kona fikk også prøvd disse to i dag. Jeg har klart å overbevise henne om at selv om jeg ikke trenger noen flere klokker nå så gir det jo bare mening å kjøpe et sett med parklokker til 10-års bryllupsdag i August. Så nå sonderer vi terrenget litt. Disse kan jo også graveres i Glashütte før de sendes. Tanken er noe man lett kan reise med og som passer i solen. Må ikke tåle dykking, men må tåle bassenget. Noen bedre forslag?

1000007156.jpg

1000007157.jpg

Jeg og kona fikk også prøvd disse to i dag. Jeg har klart å overbevise henne om at selv om jeg ikke trenger noen flere klokker nå så gir det jo bare mening å kjøpe et sett med parklokker til 10-års bryllupsdag i August. Så nå sonderer vi terrenget litt. Disse kan jo også graveres i Glashütte før de sendes. Tanken er noe man lett kan reise med og som passer i solen. Må ikke tåle dykking, men må tåle bassenget. Noen bedre forslag?

Vis vedlegg 433678
Vis vedlegg 433679
Umiddelbart klarer jeg ikke å tenke noe bedre forslag.

Og er det 10! ÅR! siden jeg var i bryllupet deres?? Tiden går for fort, må stilles..

• Liker
Reaksjoner: acnorway

Vis vedlegg 433678
Vis vedlegg 433679
Tallskivens farge passer perfekt på kona di.
For deg hadde jeg sett en Blue Purple.
Smak og behag...
1000007098.jpg

1000007099.jpg

Vis vedlegg 433678
Vis vedlegg 433679
Klassisk, enkelt og pent. Innertier!

Fikk prøvd den på hånden selv i dag. Samme fargekombinasjon som du prøvde. Min konklusjon var samme som din. Ga ikke godfølelsen. Lenke, bezel og forsåvidt størrelse/proposjoner ble ikke match for meg.
Ja, Certina hadde mulighet til å få noe stort, men det ble det ikke.

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Tallskivens farge passer perfekt på kona di.
For deg hadde jeg sett en Blue Purple.
Smak og behag...
Vis vedlegg 433683
Vis vedlegg 433684

Om jeg bare skulle velge en ut fra kolleksjonen, uten å tenke på eksisterende samling, så hadde det blitt den. Men jeg har både Omega og Breguet med blå skive, så jeg tenker jeg trenger noe litt annerledes. Har også vurdert den grønne skiva, men den blir mer i kategorien fjell-klokke, og det har jeg også andre klokker til. Men noe skikkelig spreke sommerfarger mangler jeg, og jeg er ikke tilhenger av gule og oransje skiver. Dvs jeg synes det kan være kult på andre, men jeg hadde nok sjeldent brukt det selv. Dermed står jeg igjen med denne turkise. Den kan kanskje bli litt "too much", men samtidig skal den jo være litt sprek.

Om jeg bare skulle velge en ut fra kolleksjonen, uten å tenke på eksisterende samling, så hadde det blitt den. Men jeg har både Omega og Breguet med blå skive, så jeg tenker jeg trenger noe litt annerledes. Har også vurdert den grønne skiva, men den blir mer i kategorien fjell-klokke, og det har jeg også andre klokker til. Men noe skikkelig spreke sommerfarger mangler jeg, og jeg er ikke tilhenger av gule og oransje skiver. Dvs jeg synes det kan være kult på andre, men jeg hadde nok sjeldent brukt det selv. Dermed står jeg igjen med denne turkise. Den kan kanskje bli litt "too much", men samtidig skal den jo være litt sprek.
Ja, jeg må nok innrømme at jeg har bestandig vært en "midnatt blå" fanatiker.
Men i den turkise fargen type, liker jeg best Doxa sin. Den har jeg sett nylig i butikken og den var virkelig tiltrekkende.
1000007113.jpg

Men jeg falt for Citizen sin "is blå" Series 8 begrenset utgave (1800stk).
Det var rett og slett alt for mye klokke for pengene til å la den sove i butikkens vindu.
1000007161.jpg

1000007123.jpg

1000007154.jpg

Redigert:
Ja, jeg må nok innrømme at jeg har bestandig vært en "midnatt blå" fanatiker.
Men i den turkise fargen type, liker jeg best Doxa sin. Den har jeg sett nylig i butikken og den var virkelig tiltrekkende.
Vis vedlegg 433737

Men jeg falt for Citizen sin "is blå" Series 8 begrenset utgave (1800stk).
Det var rett og slett alt for mye klokke for pengene til å la den sove i butikkens vindu.
Vis vedlegg 433742
Vis vedlegg 433743
Vis vedlegg 433744
Doxa funker ;)

1784971185404.png