Er dette et trilemma…

Medlem
26. april 2011
… eller er et av lemmene for tunge?

1. Beholde 228239 oliven og 126500 hvit, ingen endring. Kona fikk Daytonaen, men bruker den ikke så mye fordi hun liker Panerai bedre.
2. Selge 126500 hvit og kjøpe M79018V-0006. Jeg bruker heller ikke Daytonaen så mye fordi den har samme bruksområde som Day-Date’n. Har veldig lyst på BB58 18K som sommer/tur/ski/bruksklokke når DD blir for pen.
3. Selge 126500 og legge pengene i båd??? Seff beholde 228239.

(Bruker Citizen Aqualand til grunnmursarbeid).

Bilder for diskusjonsinspirasjon:
IMG_7544.jpeg
IMG_7880.jpeg

IMG_7882.jpeg
IMG_7881.jpeg

IMG_6061.jpeg
IMG_7884.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Alternativ 2, når du først har begynt å mentalt slippe 126500 er det bare å hoppe i det. Tudor samme bare med positivt fortegn…

• Elsker
Reaksjoner: Genta
Ja. Dilemmaet er: kort båtsesong, lang klokkesesong. Også har vi en fin båd, bare at denne på bildet er litt større. Merker det sitter inne å gjøre et så stort innhugg i klokkeøkonomien (som er kun min og avskjermet fra familien for øvrig).

2. Boss move
Ja. 100%. Men er jeg så røff? Usikker. Tudor (i alle fall denne) faller 30% når den går ut av butikkdøra. Kan leve med det. Rolex gull-sub er for tacky, store og shiny. Tudor 18K er mye mer nedtona, både i shine og størrelse. Minner litt om 16618. Brukte 79018V-0001 som sommerklokke i fjor, super opplevelse, men perla falt av, forventer høyere kvalitet/eventuelt så blir bruken for røff. Også er det fremdeles en helgull klokke med tilhørende stigma. Altså både pros & cons.

1. + legge pengene i båd er final boss move. :cool:
Ja, men da må jeg pante veldig mange flasker først. De 90,- som henger i en Oda-pose i garasjen monner ikke.

Alternativ 2. Har alltid hatt litt vanskelig for å forstå poenget med Tudor, men M79018V-0006 forstår jeg poenget med tror jeg.
Ja, er noe spesielt med denne.

Alternativ 2, når du først har begynt å mentalt slippe 126500 er det bare å hoppe i det. Tudor samme bare med positivt fortegn…
Ja, men tror ikke jeg har sluppet den. Hver gang den kommer på armen så syns jeg den er urimelig flott. Brukte lang tid på å endelig få kjøpe den. Planen var å se den på konas arm. Samtidig syns jeg bare det er forvirrende med flere klokker til samme bruksområde.

• Liker
Reaksjoner: UJU, Heftos og andres
Nå liker jeg Tudor veldig godt, men akkurat den der sliter jeg med å «regne hjem». Klokkeentusiasten i meg vil si at du skal kjøpe den du begjærer, uavhengig av verdiene. Men - det er imho alternativer som er fetere og bedre. Subjektivt, selvsagt :)

Jeg ville både av estetiske, men også verdimessige grunner valgt en eldre sub i gull. Hvis det er lov å si.

Må du selge Tudoren på noe tidspunkt så tenker jeg du er minst 50% ned. Sorry 😮‍💨

Så enten beholder du Daytona eller du kjøper en 16618. Båten beholder du :)

Plot twist: Du kjøper JLC Duometre ;)

Lykke til 😎

IMG_0425.jpeg
IMG_0426.jpeg

• Elsker
Reaksjoner: Genta
Nå liker jeg Tudor veldig godt, men akkurat den der sliter jeg med å «regne hjem». Klokkeentusiasten i meg vil si at du skal kjøpe den du begjærer, uavhengig av verdiene. Men - det er imho alternativer som er fetere og bedre. Subjektivt, selvsagt :)

Jeg ville både av estetiske, men også verdimessige grunner valgt en eldre sub i gull. Hvis det er lov å si.

Må du selge Tudoren på noe tidspunkt så tenker jeg du er minst 50% ned. Sorry 😮‍💨

Så enten beholder du Daytona eller du kjøper en 16618. Båten beholder du :)

Plot twist: Du kjøper JLC Duometre ;)

Lykke til 😎

Vis vedlegg 433669Vis vedlegg 433670
Du har nok rett ift pris på Tudoren.
JLC-en er kul, men ikke akkurat en sommer/tur/ski/bruksklokke når DD blir for pen....
Syns gull-sub er kul på andre enn meg selv, føler ikke nok pondus til å bære den.

Kanskje alt 1 er det beste?

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Du har nok rett ift pris på Tudoren.
JLC-en er kul, men ikke akkurat en sommer/tur/ski/bruksklokke når DD blir for pen....
Syns gull-sub er kul på andre enn meg selv, føler ikke nok pondus til å bære den.

Kanskje alt 1 er det beste?
Hvis du fikk kjøpt Pandan hos AD så er det vel en god fortjenrste på den som kan ta noe av tapet på Tudoren. Tudoren er grisetøff

Det eneste jeg kan forstå utifra det du skriver, er at du har veldig lyst på M79018V-0006. Om lysten virkelig er til stede er det nok bare en ting å gjøre. Så ut som at det ligger 7 stykk til salgs på chrono, men det har du sikkert registrert, om du ikke skal kjøpe den ny. Gleder meg til unboxing om noen dager!