Argon watches - noe å gå for?

Medlem
21. juni 2014
Hei folkens. Jeg er litt fristet av Grandeur Limited Edition fra Argon Watches. Er det noen som kjenner til disse og kan si om det er bra saker? 14.500 kroner er jo en del penger for et merke jeg ikke har hørt om. Er visstnok Seikourverk i.h.t. en klokkekyndig kollega. På forhånd takk for svar :)

Det er alltid gøy når noen prøver seg med å lage klokker, spesielt dersom de leverer en god pakke med design og kvalitet.
Men førsteinntrykket mitt av merket var ikke spesielt bra, det var mange store ord på den hjemmesiden.

Har sett designet før (joda, det kan man si om mange mikromerker), men dette var i mine øyne særdeles lite innovativt. Med et NH35 som urverk bør resten av pakken være utrolig bra, men det virker ikke overbevisende. Til den prisen ville jeg valgt et annet merke, det finnes mange stilige sportsklokke med integrert lenke-design.

Kanskje noen kjenner bedre til merket og kan fortelle hvorfor dette - mot formodning - er et godt kjøp? 😅

• Liker
Reaksjoner: netrom71
.
Jeg leste feil det var en aragon jeg hadde, så da faller min erfaring på steingrunn.

Redigert:
Kreativ historiefortelling i hvert fall. Her får man både Ludvig XIV, åpen visning av horologi og historien om hvordan Argon-løven protesterer mot en verden av masseproduksjon😃

Om man liker designet så ser jo byggekvaliteten grei ut på bilder. Men om 5atm og NH35 urverk er verdt 15000kr for en som er på nådeløs jakt etter det ekstraordinære blir nok opp til den som vil forme sin egen skjebne :ROFLMAO:

Hei folkens. Jeg er litt fristet av Grandeur Limited Edition fra Argon Watches. Er det noen som kjenner til disse og kan si om det er bra saker? 14.500 kroner er jo en del penger for et merke jeg ikke har hørt om. Er visstnok Seikourverk i.h.t. en klokkekyndig kollega. På forhånd takk for svar :)
I prisklassen rundt 15.000,- ser jeg personlig ingen grunn til å kjøpe denne om man er tilhenger av verdi for pengene. Basert på klokkens spesifikasjoner er det -for meg- lite som tilsier at man bør vurdere et kjøp.

Det vil ta for lang tid å ramse opp alle bedre alternative klokker. Hvordan man oppfatter design er jo likevel subjektivt, så hvis du liker den er det vel bare å kjøre på.