Den store Certina-tråden

certina-ds-super-ph2000m-launch-8.jpg

Jeg er litt late to the party, men her er noen tanker og ord om Certinas nyeste og barskeste :)

Kom over denne i dag . En Certina DS Pilot automatic fra 2004 . 42mm .
Disse finnes det ikke mange av for Certina måtte stoppe produksjonen og trekke klokkene fra Salg med en gang for IWC likte vist ikke disse noe særlig.

Vis vedlegg 432173
Hoover, har du referanser til det? Dette er jo et generisk flieger design, triangelet på 12 er jo også opp/ned i forhold til det originale som IWC, Laco og andre brukte, og mer lik Omega sin Seamaster. Originaldesignet til IWC var RLM (Reichs-Luftfahrtministerium) FL23883 fra WW2 og det britiske W.W.W. Mk 11.

Hoover, har du referanser til det? Dette er jo et generisk flieger design, triangelet på 12 er jo også opp/ned i forhold til det originale som IWC, Laco og andre brukte, og mer lik Omega sin Seamaster. Originaldesignet til IWC var RLM (Reichs-Luftfahrtministerium) FL23883 fra WW2 og det britiske W.W.W. Mk 11.
Det var vist ikke bare skiva det var snakk om . Se på fasongen på kassa . Jeg har prøvd å finne ut mer om dette men det er svært lite info å finne om disse klokkene. Certina lagde også en automatic chronograph i samme designet. Det er nesten ingen klokker å finne for salg noe sted heller. Jeg har samlet på Certina klokker i over 30 år og trodde jeg hadde sett de fleste men denne viste jeg ikke at eksisterte før den dukket opp for salg på Finn. Legger ved bilde av baklokket.

20260706_112238.jpg

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone og Erik_SG