Det de hadde inne var i en annen lest enn det jeg planlegger (jeg planlegger den aller mest romslige, denne er nr. 2), og de hadde ikke større enn 10 inne. Men, den satt egentlig veldig bra. Vesentlig bedre enn mine Tricker's, Barker, Sargent, osv.
Det kan virke som om engelske sko ikke passer meg så godt. Jeg har mange par i 10.5 som både kniper tærne og hvor hælen sitter løst.
På disse hadde jeg plass til tærne, men skoen var ordentlig stram. Skoen føltes veldig låst til foten. Det samme gjelder Budapesterne jeg hadde på meg fra italienske Quarvif. Stramme, men med god plass til tærne. Er det kanskje slik sko egentlig skal sitte? Nesten litt vanskelige å ta på seg?
Merkelig med tanke på min engelske far, men han slet også med sko da han var yngre. Han har fortalt at da han var ung fikk moren laget sko til ham. Dette var jo selvfølgelig på 50-tallet, og da var det nok lettere å finne mer økonomisk "hverdagskvalitet", hvor en slik prosess i dag utelukkende er et luksusprodukt.
(For de som følger med på Finn - Hvis du har sett et lass med engelske sko lagt ut av samme person med bilder fra terrassen, er det sannsynligvis meg. Kom med bud med et nikk til Tidssonen så blir vi fort enige.

)