Unboxing av Blancpain igjen

Medlem
26. juni 2021
Sted
Bergen
Blancpain er et merke jeg har stor sans for, og her kommer unboxingen av mitt tredje Blancpain-ur i samlingen, i tillegg til Fifty Fathoms Milspec og Fifty Fathoms Bathyscaphe. Denne gang et ur som ligger fint i grensesnittet mellom sporty og dressy, og som er blitt et «signature piece» i Blancpain-historien.

Vi starter med ytterboksen, som er pakket i en svart fløyelspose.
IMG_2051.jpeg

Selve boksen er i «tre-motiv»:
IMG_2052.jpeg

Med uret følger med en helt ny Blancpain-rem. Jeg gikk også virkelig all-in og fikk med den flotte X-71-stållenken.
IMG_2053.jpeg

IMG_2054.jpeg

Så til selve klokken:
Blancpain Leman Aqua Lung Grande Date i stål, limited edition!
IMG_2065.jpeg

Remmen er veldig fascinerende; en rubber coated leather som er veldig behagelig. Og med deployant clasp sitter den godt på armen .
IMG_2063.jpeg

Den velkjente Blancpain-inngraveringen på venstre side av kassen, og høyre side minner om Fifty Fathoms.

IMG_2061.jpeg

IMG_2060.jpeg

Åpent baklokk:
IMG_2062.jpeg

Et virkelig flott og fascinerende ur.

Ja at Lemanserien ikke eksisterer lenger kan man jo bare riste på hodet av. Jeg vært aktiv på TS siden 2011 og dette er første gang jeg kan si med barnslig stemme at jeg er misunnelig!!

Selv hatt flyback Grande Date men denne her er noe helt for seg selv. Kvaliteten på de sorte skivene er bare helt utrolig. Som resten av klokken. Gratulerer med et fantastisk trekløver fra en virkelig undervurdert storslegge, hvis arbeid hører hjemme høyt høyt på den horologiske himmelen.! Sinnsyk klokke!

• Elsker
Reaksjoner: Bgo80
Ja at Lemanserien ikke eksisterer lenger kan man jo bare riste på hodet av. Jeg vært aktiv på TS siden 2011 og dette er første gang jeg kan si med barnslig stemme at jeg er misunnelig!!

Selv hatt flyback Grande Date men denne her er noe helt for seg selv. Kvaliteten på de sorte skivene er bare helt utrolig. Som resten av klokken. Gratulerer med et fantastisk trekløver fra en virkelig undervurdert storslegge, hvis arbeid hører hjemme høyt høyt på den horologiske himmelen.! Sinnsyk klokke!
Takk for det @Chronodiver, og enig med kommentarene dine som vanlig - du er en Blancpain-kjenner!

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Gratulerer med en knallfin klokke!
Jeg er tilhenger av feltklokker (om jeg får lov å kalle den det), og denne var noe for seg selv :cool:

• Elsker
Reaksjoner: Bgo80
Gratulerer med en knallfin klokke!
Jeg er tilhenger av feltklokker (om jeg får lov å kalle den det), og denne var noe for seg selv :cool:
Ja, den er ikke helt lett å klassifisere. Det er noe av det som gjør den spesiell. 100m WR og «enkel» bezel, men foldespenne, big date og åpent baklokk…

• Liker
Reaksjoner: seiltid