Oooh, nå ble jeg fysen på å komme meg hjem til head-fien igjen.
Har et par LCD-X som drives av en Benchmark DAC 2 HGC - har prøvd mange andre hodetelefoner oppigjennom, men det er og blir LCD-X som får frem go'foten til det jeg stort sett lytter på. (Bowie, Young, Pink Floyd, Einstürzende Neubauten, Motorpsycho, Bonnie 'Prince' Billy, Dylan... Ja, mye i det sporet der.)
Ellers er det HD800 og en DAC1 på hjemmekontoret, og HD700 og en DAC1 på kontoret, begge utstyrt med en S/PDIF USB-dongle mellom PC og DAC.
Ellers ligger ATH-M50x, Fostex TH900 (mkI) og noen BeyerDynamic DT990 Pro/250 rundtom, men mesteparten av tiden er det de klokkene nevnt sammen med DACene som gjør jobben. Åja, også et sett Sony WH-1000X mkIV nå som jeg er på reise.
PS: Om noen mener å spore noen preferanse på DAC/forsterkerfronten, så er det helt riktig - Benchmark bygger ting som er skuddsikre, driver alt til øredøvende volum om det skulle være nødvendig, varer evig og er overraskende edruelig priset.
PS2: Og om noen skulle lure på hvorfor jeg er så begeistret for Sennheiser? Jo, det er INGEN andre hodetelefoner som er i nærheten av å være like behagelige å ha på seg over tid over mine ører, iallefall, som dem - så derfor er de selvskrevne på kontoret.
Jeg har hatt veldig lyst til å hive meg på elektrostatkjøret, har gode minner fra noen Stax SR-Lambda (Pro, var det vel? De med høy biasspenning, iallefall) i studietiden, drevet av en selvbygget forsterker etter at den jeg hadde fått med klokkene - et skikkelig barn av åttitallet, kombinert pre-amp og elektrostat-driver med masse lysdioder på - ga seg på det, og jeg tok konsekvensen av at jeg gikk 4. elektro på NTH og fikk laget meg en ny en, som fortsatt fungerer, det siste jeg hørte om den - men både den og klokkene ble solgt for mange år siden. Hm.
Joda. Jeg har veldig lyst på et sett nye elektrostater, men samtidig så innser jeg at jeg ikke bruker på langt nær nok tid på å lytte til musikk til å forsvare utlegget på det jeg VIL ha - så jeg får håpe jeg tar til fornuften og finner noe mer vettugt, brukt noe istedet...