Submariner insert - fake, aftermarket eller fade?

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Sted
Arendal
Denne fulgte med kjøpet av 16613.

Rolex har vel aldri laget blå bezel med hvite/sølv markører/tall?

Kan det være fade eller kaster jeg den?

Øverste bilde lagt løs på bezel:
IMG_0904.jpeg

IMG_0901.jpeg
IMG_0902.jpeg
IMG_0903.jpeg

Fant "tilsvarende" hvit/sølv:
1768568558768.png

Redigert:
Hmm. Tallene blekner gjerne mot en sølvaktig champagnefarge men denne er tvilsom og selv om den skulle være ekte ville det for meg ikke vært noe å ta vare på ( med alle skavankene, uten pip, uten gullringen...).
Gøy med en god gammel 16613.

Hmm. Tallene blekner gjerne mot en sølvaktig champagnefarge men denne er tvilsom og selv om den skulle være ekte ville det for meg ikke vært noe å ta vare på ( med alle skavankene, uten pip, uten gullringen...).
Gøy med en god gammel 16613.
Er nok enig med deg, men om den kan være original og "stygg", så får jeg meg ikke til å kaste den.
Den tar ikke så mye plass :mrgreen:

Hvis man ser på 5-tallet i "50", samt 1-tallet og 0-en i "10", så er mest sannsynlig ikke dette en original insert, men noe som noen trolig har laget og/eller tuklet med. Men, hvem vet om en slik dårlig utformet bezel i en eller annen indre Rolexkrets har fått et kallenavn som e.g. "Mr. Sloppy Blue" elns.

16613'en derimot -> Pen. :)

• Liker
Reaksjoner: Rød
Er nok enig med deg, men om den kan være original og "stygg", så får jeg meg ikke til å kaste den.
Den tar ikke så mye plass :mrgreen:
Hvis man ser på 5-tallet i "50", samt 1-tallet og 0-en i "10", så er mest sannsynlig ikke dette en original insert, men noe som noen trolig har laget og/eller tuklet med. Men, hvem vet om en slik dårlig utformet bezel i en eller annen indre Rolexkrets har fått et kallenavn som e.g. "Mr. Sloppy Blue" elns.

16613'en derimot -> Pen. :)
Jeg er enig i at dette ser ut som noe som ikke er originalt. Jeg har bare en 16610 til å sammenligne, men dette ser for unøyaktig ut. Velkommen til problemer vi som samler vintage klokker (lommeur) må vite noe om.

• Liker
Reaksjoner: Rød