Hei Erik,
Takk for det og jeg forteller gjerne litt mer om filosofien bak merket. En liten bemerkning; jeg har ikke bodd i Norge på 22 år så tilgi meg om jeg bruker noen rare ord eller uttrykk 
Som de fleste tenkte jeg ikke egentlig så mye over 12 timer på tallskiven, men det endret seg en dag jeg satte alarmen på en gammel Memovox jeg har. Jeg husker ikke grunnen til at jeg skulle sette alarmen, men jeg kunne ikke sette alarmen mer enn 11 timer eller så før den skulle ringe og det var upraktisk (la oss ikke diskutere hvorvidt en mekanisk alarmklokke i seg selv er praktisk...). Det slo meg at det egentlig ikke er veldig logisk at de fleste klokker viser bare halve dagen. Dagen har jo tross alt 24 timer.
De fleste mennesker i verden er vante til å bruke 12 timer i taleform og 24 timer i skriftlig form. Noen land, som for eksempel Sveits, bruker 24 timer også i taleform mens England og deres tidligere kolonier bruker AM/PM også i skriftlig form. Så de fleste er kjente med 24 timers systemet, men det er fremdeles veldig få klokker som viser dem. De få 24 timers klokkene som selges viser typisk 24 på toppen av tallskiven og 12 på bunnen, noe jeg føler er helt feil.
Hvis vi tenker litt rundt hvofor vi tenker i timer og dager er det langt mer naturlig å ha midnatt på bunnen av tallskiven og 12 på toppen, siden det reflekterer solens posisjoner på de tidene. I tillegg eksisterer jo 24:00 faktisk ikke! Vi teller tiden fra 00:00 til 23:59. Derfor viser Northern Watches midnatt som 0 på bunnen av tallskiven og 12 på toppen. I tillegg er datovinduet på venstre side av tallskiven, i området vi trolig vil se mot når vi våkner opp om morgenen. Det er ingen logikk rundt å ha datovinduet på høyre side, det er kun konvensjon.
Slagordet for Northern Watches er "Time, Naturally". Dette er ment å reflektere disse tankene men det peker også til bruken av for eksempel naturstein for tallskiven, boks og garantikort av tre etc.
For designet av klokkene ønsket jeg først og fremst å lage veldig spesielle lugs. Jeg er en stor fan av vintage klokker og elsker gamle ur med twisted lugs. Det var veldig vanskelig å finne en produksjonspartner som kunne lage lugsene for klokkene mine, men jeg er veldig fornøyd med sluttresultatet.
Dernest ville jeg også bruke naturstein for tallskivene, noe som også er vanskelig men som jeg føler gir klokkene mer individualitet. Siden de er kuttet fra stein er hver enkel tallskive unik.
Det siste poenget er urverket. Siden jeg er bosatt i Sveits ville jeg bruke et sveitsisk urverk og kunne ikke finne noen som viste 24 timer og ellers passet visjonen min. Til å begynne med designet jeg en 24 timers modul på toppen av et 12 timers urverk men det slo meg senere at jeg kunne simpelthen bruke et GMT urverk og plassere timeviseren på GMT-hjulet og dermed oppnå en 24 times timeviser. Så jeg kjøpte GMT-urverk fra Sellita i den høyeste dekorasjonen.
Alt i alt er det som du hinter til kanskje ikke det smarteste rent forretningsmessig å lansere 24 timers klokker siden verden er så vant til 12 timers klokker. Men for meg er det helt klart at det er langt mer naturlig å vise hele dagen på tallskiven istedet for bare halvparten. Det er nok 12 timers klokker. Jeg vil lage 24 timers klokker og håper jeg kan overtale hele verden til å følge meg 
Det er også helt okay at mange vil tenke at det er vanskelig å lese tiden (det er ikke vanskelig, bare litt uvant til å begynne med), at det er helligbrøde å ha datovinduet på venstre side etc. Det er etter min mening bedre at folk enten hater eller elsker klokkene. Jeg ønsker ikke å lage klokker folk synes er okay.
Det dekker vel det meste av filosofien, men jeg svarer gjerne flere spørsmål.