Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Pleier å ta med et par klokker på ferier, legger de alltid i et etui i vesken, risiko for at noe forsvinner blir da mindre enn dersom man blir bedt om å ta den av og vekterne legger den på et brett. Men tar aldri med kostbare klokker til f.eks sør/øst Europa eller utenfor Europa. Bruker heller ikke kostbare klokker åpenlyst på armen i London.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Er en fattig arbeider,så har heldigvis ingen dyre klokker 😛
certinaen ble med sørover iår,den overlevde fint 40grader og saltvann.

Finnes det noen reisetråd her inne?

Var i London, og tok bare min 1968-modell Datejust på en Hodinkee skinnreim, relativt diskré tenkte jeg. Men i London følte jeg meg nesten forlegen - gud og hvermann gikk jo rundt med store, nye, prangende og blanke Rolexer på lenke. Sånn sett gjorde DJ-en jobben, den var vanskelig å få øye på i mylderet av betydelig mer kostbare saker.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
IMG_2105.jpeg

1 stk vintage GS som ikke lar seg bli servert hos GS i japan :(

Når man ser på Seiko sin katalog de siste 50 årene, er det jo slik at en gang må man vel komme til en cut-off når det gjelder lagerføring av reservedeler. Med alle de modeller Seiko har utgitt, så må det jo nesten være et logistisk mesterverk å lagre alle reservedeler til alle modellene. Synd, men da er vel veien å gå via nettverk på ulike Seiko/GS/KS fora.

Tror vel at et Sveitsisk ur fra 1969 i all hovedsak fremdeles godt lar seg reparere.
At et tilsvarende GS ur ikke er reparerbart lengre, bør være et generelt varsko mot dette merket.

• Liker
Reaksjoner: Mariner
Nesten helt sikker på at jeg ble smittet på «preåpningen» av OWF hos Bjerke på onsdag kveld.

Hvorfor skal det absolutt håndhilses på slike tilstelninger? Eller enda verre, de som «tvinger» på deg en «manneklem», fordi dere har vært sammen noen ganger tidligere på ulike klokketreff?

Savner pandemien jeg - og de greie avstands reglene som gjaldt den gangen :cry:

Nesten helt sikker på at jeg ble smittet på «preåpningen» av OWF hos Bjerke på onsdag kveld.

Hvorfor skal det absolutt håndhilses på slike tilstelninger? Eller enda verre, de som «tvinger» på deg en «manneklem», fordi dere har vært sammen noen ganger tidligere på ulike klokketreff?

Å holde fingrene unna øynene, nesen og munnen er ganske enkelt.
Å unngå å lukte folk i nakken i løpet av en manneklem er også overkommelig.
Men i et lukket rom hvor alle går rundt og prater, må du rett og slett lukke øynene og holde pusten for å fullstendig unngå å bli smittet.
For der og da, alle kommer uansett i kontakt med - og puster samme deilig menneskefuktet luft mange ganger, igjen og igjen...
Dette blir gøy;)

• Liker
Reaksjoner: Gin

• Haha
Reaksjoner: Hammerfjord og Gin