Beholde lånefri bil og heller skifte kledning, vinduer og etterisolere huset
Respekt.
Jeg tenker de neste årene kan bli skikkelig seige. Det der kan være en økonomi-, familie-, og forholdsreddende beslutning.
Beholde lånefri bil og heller skifte kledning, vinduer og etterisolere huset
Den skepsisen er kun begrunnet av subjektive og ideologiske narrativer, samt vestlig propaganda. Rent teknologisk er ‘Kinabilene’ lenger framme. Ford CEO har selv ‘smuglet’ inn en Xiaomi SU7 og kjører den selv daglig, og samtidig sier han at USA må forby disse bilene - fordi de er altfor bra ift Ford og andre lokalproduserte biler.Kjøpte nettop en X-peng G6 selv.
meget skeptisk til "kinabil" før prøvekjøring, men finner så langt etter 100+mil ingenting å pirke på foruten at den ikke forstår trøndersk tonasjon med talestyring.
god pris vs effekt,batteri,rekkevidde,garanti,utstyr osv bikket selvfølgelig pila i favør X-peng vs f,eks Tesla Y eller ID4/Skoda osv.
Verdi på elbil går jo bare en vei.verdien holder seg nok bedre i treverket.Respekt.
Jeg tenker de neste årene kan bli skikkelig seige. Det der kan være en økonomi-, familie-, og forholdsreddende beslutning.
Kjøpte 3år gammel bruktbil før jul.elektrisk.betalte 300.000 mindre enn første eier
Veldig god plan.lurt å ha bilen noen år/aldri selge.Det kommer jo an på hva slags bil du kjøper, det. Og biler har jo stort sett sunket mest i verdi de første årene.
Jeg kjøpte en 3 år gammel bruktbil (el) for 4 år siden og den har sunket ca. 80 til 100 000 i verdi på de 4 årene. Og jeg har tenkt å kjøre den til den ikke går mer.
Virker jo ut som ei ok familekjerre.7års garanti er jo heller ikke feilVeldig utypisk meg, men kikker på Kia EV5….
Korfor den foran ix3 eller nye mercedes glc(e) ? ( kem veit ka mercedes kaller bilene skne , men den nye )Subaru E-Outback hadde vært mitt soleklare valg som familiebil i 2026 om jeg hadde klart meg med 5-seter. Solid, trygg og med mulighet for 10 års garanti.Vis vedlegg 427204
De er ikke veldig like prismessig. Jeg har fått tilbud på en toppustyrt Outback til 619k inkludert vinterdekk. Så har jeg spesifisert IX3 med omtrent samme utstyrspakke og havner på godt over 800k. Ja, IX3 en er bedre på en god del områder, ikke minst ladehastighet og rekkevidde. Men jeg har en XC90 til langkjøring, så det betyr lite i vårt tilfelle. Outbacken kan man også få med 10 års garanti (200 000km) mot IX3 ens 5 år (100 000 km). Det betyr litt det også. Skulle jeg valgt dyrere bil enn Outbacken hadde jeg nok landet på EX60.Korfor den foran ix3 eller nye mercedes glc(e) ? ( kem veit ka mercedes kaller bilene skne , men den nye )
Prismessig er det ganske likt .
De er ikke veldig like prismessig. Jeg har fått tilbud på en toppustyrt Outback til 619k inkludert vinterdekk. Så har jeg spesifisert IX3 med omtrent samme utstyrspakke og havner på godt over 800k. Ja, IX3 en er bedre på en god del områder, ikke minst ladehastighet og rekkevidde. Men jeg har en XC90 til langkjøring, så det betyr lite i vårt tilfelle. Outbacken kan man også få med 10 års garanti (200 000km) mot IX3 ens 5 år (100 000 km). Det betyr litt det også. Skulle jeg valgt dyrere bil enn Outbacken hadde jeg nok landet på EX60.