Bestilt klokke fra utlandet, inkl mva. DHL vil også gjerne ha mva (på.mva). Kommer vel ingen vei her?
Jo, bare å krangle litt så går det fint.Bestilt klokke fra utlandet, inkl mva. DHL vil også gjerne ha mva (på.mva). Kommer vel ingen vei her?
Men de er på ferie må vite.Bobiler, biler med campingvogn og biler som kjører langt under fartsgrensen - og ikke slipper forbi dem som ligger bak i kø.
Ja det kan være farlig. Men etter 26 år en grad nord for ekvator og etter å ha vært manager for personell som jobber i varmen i mange år tror jeg du skal revurdere væskeinntaket ditt. Du må drikke nok vann til å holde det gående. Det betyr ofte, drikk litt hvert kvarter. Drikk selv om du ikke føler deg tørst. Og drikk nok, om du må gå for å pisse betyr ingenting for væskebalansen din. Du må fylle på.Heteslag!
Sånne ting som man leser skrekkhistorier om i avisen fra syden og sånn.
Vel….etter 9 timer fysisk arbeid i hagen igår hvor det ble båret og lagt cirka 6 tonn med rullestein, etterfulgt av en liten mil tur med hundene hvor store deler av dagen ble tilbrakt med minimalt med klær så oppdager jeg at jeg er blitt temmelig solbrent.
Når jeg våkner idag å karrer meg ut av senga så er jeg altså så svimmel og «tomsete» i hele kroppen, og har tilnærmet null kontroll på armer og bein.
For å legge inn noe klokkerelatert så ble Garmin Fenix klokken ett godt verktøy idag der en noe forhøyet hvilepuls eskalerte kraftig når jeg reiste meg med medfølgende svimmelhet og enorm kaldsvetting.
Etter å ha konsultert med legevakt så sender de en ambulanse og frakter meg til lege for videre undersøkelser.
Blir hjemsendt med beskjed om å få i meg rikelig med drikke og holde meg unna solen idag.
Horisontalen er den eneste stillingen som fungerer for meg idag, med ett håp om at dette bedrer seg snarest.
Ikke til å spøke med dette her, en utrolig kjedelig tilstand å være i når det endelig er sommervær ute….
Galvanisert rør hvor zinken gikk vekk i drikkevannet og senere avslørte stålrøret som derfra startet å ruste ihjel.
Bobiler, biler med campingvogn og biler som kjører langt under fartsgrensen - og ikke slipper forbi dem som ligger bak i kø.
La meg gjette - syklist?Alle som er ute med «godbilene», motorsykler og hva det måtte være, og dr*ter i fartsgrensen i bebygd område og behandler 60 sone som sin personlige racerbane. For ikke snakke om fullastede vogntog som ikke så mye som rører bremsen og kjører det remmer og tøy kan holde. Hvor mye koster ei fartsdump egentlig?
#thisis40Heteslag!
Sånne ting som man leser skrekkhistorier om i avisen fra syden og sånn.
Vel….etter 9 timer fysisk arbeid i hagen igår hvor det ble båret og lagt cirka 6 tonn med rullestein, etterfulgt av en liten mil tur med hundene hvor store deler av dagen ble tilbrakt med minimalt med klær så oppdager jeg at jeg er blitt temmelig solbrent.
Når jeg våkner idag å karrer meg ut av senga så er jeg altså så svimmel og «tomsete» i hele kroppen, og har tilnærmet null kontroll på armer og bein.
For å legge inn noe klokkerelatert så ble Garmin Fenix klokken ett godt verktøy idag der en noe forhøyet hvilepuls eskalerte kraftig når jeg reiste meg med medfølgende svimmelhet og enorm kaldsvetting.
Etter å ha konsultert med legevakt så sender de en ambulanse og frakter meg til lege for videre undersøkelser.
Blir hjemsendt med beskjed om å få i meg rikelig med drikke og holde meg unna solen idag.
Horisontalen er den eneste stillingen som fungerer for meg idag, med ett håp om at dette bedrer seg snarest.
Ikke til å spøke med dette her, en utrolig kjedelig tilstand å være i når det endelig er sommervær ute….
Nei, bare et oppriktig ønske om at ungene i området (egne og andres) skal slippe å bli ihjelkjørt av en eller annen uvettig eller underutviklet fører som ikke evner å vise hensyn og tror at fartsgrenser bare er til pynt.. Er generelt ikke så begeistret for syklister heller, men der er i det minste skadepotensiale betydelig lavere.La meg gjette - syklist?
Ser den. Var en liten klype ironi ispedd kommenteren min men det plukket du nok opp.Nei, bare et oppriktig ønske om at ungene i området (egne og andres) skal slippe å bli ihjelkjørt av en eller annen uvettig eller underutviklet fører som ikke evner å vise hensyn og tror at fartsgrenser bare er til pynt.. Er generelt ikke så begeistret for syklister heller, men der er i det minste skadepotensiale betydelig lavere.
-Og, bare så det er nevnt - få i deg litt salt sammen med alt vannet, det være seg om man gumler litt spekemat, pottis eller rett og slett salttabletter.Det betyr ofte, drikk litt hvert kvarter. Drikk selv om du ikke føler deg tørst. Og drikk nok, om du må gå for å pisse betyr ingenting for væskebalansen din.
Det er ikke hunden som er problemet, det er eieren. Men det er veldig mange hundeeiere som aldri skulle vært i nærheten av å eie en hund.Eiere av gneldrebikkjer som ødelegger hele nabolaget med bjeffing ute uten mål og mening. Ta inn den jævla hunden, da! Vi andre er ikke like ødelagt i ørene av bjeffingen som du som eier av problemhunden.
Men det er like fullt kjøteren som står ute, ikke eieren.Det er ikke hunden som er problemet, det er eieren. Men det er veldig mange hundeeiere som aldri skulle vært i nærheten av å eie en hund.