Støy på jobb

Tips: Om støyen er virkelig sjenerende, er IMHO ikke Bose eller Sony tingen (selv om de er fantastiske på flyturer.)

Vurder heller et hørselvern med aktiv demping og omgivelseslyd.

Jeg bruker noen fra Peltor når jeg er i verkstedet - Alert X eller noe slikt, heter det. Kostet 3kkr, uovertruffen støydemping, bommikrofon og blåtann som faktisk er stabil og fungerer. Tar telefonsamtaler på det selv når folk herjer med vinkelsliper eller muttertrekker like bak meg. Null stress.
Støtter denne. Peltor er god knall. Bruker ikke annet i firmaet mitt. Suverene med maskinstøy, verkstedbråk og støyreduksjon. Gode tilkoblingsmuligheter og bra høytalere/mic.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Peltor benyttes på shuttlehelikoptre mellom installasjoner i Nordsjøen, og er således trolig det beste støydempende ørevernet du kan ha. Litt ekstremt selvsagt, men virkningsfult. Av og til så shuttler man fra moderinstallasjonen til en NUI og deretter direkte til land, så Peltor er rent forbruksmateriell i shuttlehelikoptre. I vanlige helikoptre benyttet til personelltransport fra heliterminal til installasjon så har man ikke sertifisert hørselvern ombord som tilbys (utenom softplugger i ørene), og er mer å regne som kommunikasjonsutstyr ombord.

Hvis du skal ha det "flypiloter" bruker, så er ikke BOSE tingen - men David Clarke. ;) Se her: https://www.davidclarkcompany.com/

slider-aviation-02.jpg

Hvis du skal ha det "flypiloter" bruker, så er ikke BOSE tingen - men David Clarke. ;) Se her: https://www.davidclarkcompany.com/

slider-aviation-02.jpg

-Jeg hadde et Dave Clark-headset som jeg brukte til en amatørradiosender. Fantastisk isolasjon, men du merket at de klemte vesentlig hardere om ørene enn Peltor gjorde.

På plussiden var dog at selv med full fest rundt meg, var det fullt mulig å føre en samtale med en amatør ute i verden et sted.

-Jeg hadde et Dave Clark-headset som jeg brukte til en amatørradiosender. Fantastisk isolasjon, men du merket at de klemte vesentlig hardere om ørene enn Peltor gjorde.

På plussiden var dog at selv med full fest rundt meg, var det fullt mulig å føre en samtale med en amatør ute i verden et sted.
* roger *

Ulempen for @Raniets er at kolleger han vil snakke med, må ha samme headset og være på "samme kanal". ;)

De røsker jo av seg hørselvernet når de kommer inn på kontoret. Men om peletor har walkitalkie funksjon,så burde vi jo alle hatt det på jobb.

Men vi er vel for billige og får inn mye gammelt ræl,reparere gammelt genererer også en del støy…

"Men hver dag så er det flere korte perioder med ekstrem støy fra verksted 100db++(ikke målt nøyaktig)"

Jeg forstår ikke at firmaet ikke har fått lyddempende paneler i verkstedet, og lydisolering på kontorveggene.
Sånn investering blir billigere enn å ha kompetanse som løper ut gjennom døren fordi HMS er helt ræva.
Fordi det er bestandig sånn: de beste gidder aldri å forbli på sånn arbeidsplass.
De beste har faktisk et valg, og de tar det.
85dB er ofte sett som top grensen for 8 timer/dags eksponering, før man får yrkesrelaterte hørselsskader.
-Og ja, jeg vet godt hva jeg snakker om.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Vi har dempet litt siden sist, men det bråker enda. Mange sier hæ..
Lokalene er gamle og ventilasjon er så som så.

Jeg får se…men har jo allerede byttet jobb 3 ganger på 2år.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Vi har dempet litt siden sist, men det bråker enda. Mange sier hæ..
Lokalene er gamle og ventilasjon er så som så.

Jeg får se…men har jo allerede byttet jobb 3 ganger på 2år.
Man liker stabilitet og sikkerhet.
Og å bytte jobb betyr nye tilpasninger og utfordringer som blir konstant under evaluering for hver prøvetid.
Det er tøft, sant nok.
Det har skjedd en del ganger at jeg byttet mye gjennom korte tidsperioder som deg.
En gang, på grunn av tidspress på prosjekter i 3 forskjellige arbeidsplasser, endte det med at jeg tok bare 2 uker ferie gjennom omtrent 26mnd.
Det var mest fordi sjefene, kulturene sine og vilkårene var slett ikke tillitsvekkende.
Sånn som skjer.
Men hver gang jeg byttet, gikk jeg litt opp i lønn.
En ting kan jeg si: bestem deg fort, og aldri tap tiden din på feil plass med feil folk.

• Liker
Reaksjoner: Raniets