Datejust 36 VS 41

Datejust 41 VS Datejust 36

• Datejust 41 er perfekt

• Datejust 36 er perfekt

• Datejust 39 er perfekt (hvorfor finnes den ikke?)

• Bryr meg ikke. Er jo tapsprosjekt uansett.

Resultatene er bare synlige etter stemmegivning.
Her føler jeg en korreksjon er på sin plass.

Posører: -Neovintage Breitling på 48mm pluss.

Nyrike russere: - sikkert Rolex men de ville ikke bli tatt med buksene nede med noe så simpelt som stål. Så Day-Date der. 40mm såklart.

Luksur-fans: - de få som er igjen ville nok gått for en sylfrekk og megaeksklusiv Exit-klokke. Eventuelt en IWC med defekt lumeknapp.

Rett skal være rett @krille

Lettelsesedit: godt jeg solgte min, ser jeg hadde havnet i lugubert selskap.

Hva har det med datejust 41/36 å gjøre?
Hva har Bjerke med denne diskusjonen å gjøre?
Og hvem bryr seg egentlig om hva du måtte mene om en Tudor i en datejusttråd?

Jeg antar at du bare er en av streberne som er bitter fordi du kom for sent til Rolextoget og hater Bjerke og alle som har et godt forhold til de.

Edit: Og den koster ikke 50 løk heller, men du har vel ikke blitt tilbudt en så du har vel strengt tatt ikke peiling.
Det er litt off topic tar den. Men når du skyter såpass mye fra hofta som du har gjort den siste tideb så bør du tåle at du blir meldt på tilbake istedenfor å gå rett i forsvar

Og hva slags størrelse på klokken du velger har vel i stor grad å gjøre med fysikk.
Enig i at det er en faktor som spiller inn, men hvor grensene går varierer veldig. Samtidig tror jeg man skal klare å vurdere disse klokkene opp mot hverandre uavhengig av størrelse på noen områder også.

DJ36 blir dessverre litt for liten til å være en bra allround klokke for meg. Passer perfekt til skjortebruk og langermet, men litt smått om sommeren når det går mye i kortermet. Da tror jeg DJ41 er å foretrekke selv om jeg synes DJ36 er finere og mer velproporsjonert.

Formen på bezel er eksempelvis finere på DJ36 sammenlignet med DJ41 (gjelder selvsagt smooth bezel).

DJ41 er finest med fluted bezel, men da blir problemet igjen at klokken størrelsesmessig for meg blir en mer sporty klokke, og da synes jeg ikke fluted bezel passer så bra.

(skal ikke være lett:LOL:)

I mine øyne er DJ36 og Submariner to klokker som utfyller hverandre perfekt:love:

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Altså, DJ 41 er jo en klokke som ikke bærer som en 41 mm. Etter min mening skyldes det bred bezel og liten skive. Hadde en Omega AT i 41,5 mm tidligere, og denne så stor ut ved siden av DJ 41. 36 mm blir etter min mening for lite selv for mine 18 cm håndledd, har prøvd 36 mm flere ganger men det blir for puslete. Noen posør har jeg nok aldri vært, men dette handler til syvende sist om smak. Har også prøvd DD 36, den var riktig nok tung og flott men likevel for liten for min smak :)

Min stemme går til Datejust 36. Erik Thorstvedt er et eksempel på en voksen kar som bærer den på en forbilledlig måte.

Vi har jo blitt endel tjukkere i senere tid. Hadde vært interessant å se statistikk på hvor lang Rolex-lenken i gjennomsnitt er i dag sammenlignet med på 60-tallet…? :unsure:

• Haha
Reaksjoner: MrFinale
36 mm blir etter min mening for lite selv for mine 18 cm håndledd, har prøvd 36 mm flere ganger men det blir for puslete.
Ja. Det kan jeg forstå. Har selv cirka 17,5 cm håndledd, og føler det er i grenseland. Det morsomme er at svigerfar har større håndledd, og jeg synes DJ36 er perfekt til han:ROFLMAO:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg