Tudor-tråden

Bedre på Rangerlenken. Heck, dette er en mod jeg vil vurdere å kjøpe.

Alle fordelene med stål, T-Fit og uten ulempene med sølv - foruten det beste; Taupe insert og urskive.

Untitled.png
 
Redigert:
Jeg har faktisk vurdert denne kun for den røde datoen. Men samlingen har tradisjonelt vært litt divertung så det har aldri blitt noe. Kanskje den kuleste "tradisjonelle" Pelagosen?
Det er litt mindfuck å justere den, fordi den er "opp-ned". Egentlig kun et ekstra element i eierglede og interaksjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Til de av dere som eier BBB58, hvordan fikk dere muligheten til å kjøpe den? Er det slik at Bjerke kontaktet kunder med et godt kundeforhold eller luftet dere interessen selv?
 
58? Den har da vært ute lenge?
Jeg mailet dem da den blå var ny, ble satt på venteliste, ble kontaktet et år senere, takket nei. Tasset tilfeldigvis inn på Bjerke i Bergen i fjor sommer, de hadde nettopp fått inn en, den kjøpte jeg på stedet og tasset ut igjen.
 
58? Den har da vært ute lenge?
Jeg mailet dem da den blå var ny, ble satt på venteliste, ble kontaktet et år senere, takket nei. Tasset tilfeldigvis inn på Bjerke i Bergen i fjor sommer, de hadde nettopp fått inn en, den kjøpte jeg på stedet og tasset ut igjen.

Tenkte på Bjerke sin limited edition.
 
Jeg var inne på Tudors hjemmesider for å finne noen referansedata på en modell, og tittet i modellutvalget deres. Det må da ha blitt tøysete stort nå.....?

Jeg tror vi lever i en bitteliten boble her i entusiast-miljøet, Norge og kanskje også i Europa. Verden og markedet som Tudor opererer i, er så fryktelig mye større og annerledes enn det vi kanskje tenker på her.

Jeg oppdaget det du nevner, og det jeg beskriver, når jeg var innom en Tudor-butikk på en flyplass i Asia en gang. Det var et bittelite monter med en håndfull stål sportsmodeller, enda fære enn de har på Bjerke, mens resten av butikken hadde store montre med haugevis av modeller som jeg aldri har sett før, mesteparten i two tone virket det som. Og mange små. Til asiatiske håndledd eller damer.

Så black bay, pelagos og andre populære modeller her på berget er bare toppen av isfjellet. Eller kanskje en liten klump på bunnen...