Tidssonen verden rundt

Frankfurt, Tyskland, 24 Mai 2019
IMG_5693.jpeg
 
Taipei September 2023. Noe spesielt å ha ROC under andre, men ok.

-Humre. Jeg rakk å være et titalls ganger på Taiwan før jeg plutselig havnet i fastlandskina, og de stusset i immigrasjonen da de spurte om jeg hadde vært i Kina før, og jeg svarte 'omtrent et dusin ganger', noe de ikke fant noe som helst spor av i datamaskinen sin. 'Taiwan', sa jeg hjelpsomt. 'Det er jo bare ett Kina, er det ikke?'

De nikket ivrig, gliste, og stemplet meg inn - heldigvis uten å spørre meg om hvem jeg anså for å være Den Rette(tm) kinesiske myndigheten...
 
Igjen, takk for alle bidrag!
Frem til skrivende stund har totalt 55 brukere bidratt med totalt 183 land, og vi har til sammen krysset av 81/197 land.

Oppsummering av september-overraskelsen:
Det ble en spennende avslutning der det kom en bruker på oppløpssiden som rykket fra feltet og tok førsteplass:
Første: @mph90 med 15 land (Colombia, Nederland, Singapore, Sveits, Finland, Storbritannia, Qatar, Tyrkia, Hellas, Tyskland, Vietnam, Spania, Portugal, Danmark og Sverige)

Delt andre:
@Klokkegutt med 11 land
(Indonesia, Øst-Timor, Myanmar, Romania, Thailand, Singapore, Filippinene, Danmark, Italia, Østerrike og Storbritannia)
@SantaMonica med 11 land (Finland, Danmark, Sverige, Nederland, Storbritannia, Østerrike, Etiopia, Rwanda, Nord-Makedonia, Canada og Singapore)

Sjekk innboks den nærmeste tiden.

Tråden fortsetter selvfølgelig videre!
 
Oppdatering:
Jeg har fått noen gode innspill og endrer trådens tredje regel:
- Begrens det gjerne til et par bilder fra hvert land per besøk

Så neste gang dere er på tur og besøker et land dere allerede har postet et bilde fra; post gjerne nye bilder :)

God tur! :cool:
 
Utenfor Bujumbura, Burundi for noen år siden..

Ved Livingstone-Stanley Monument. Som historien vil ha det til er stedet hvor Stanley sa «Dr. Livingstone, I presume?»

Dårlig klokkefokus også her, men en trofast G-Shock GMW-B5000D tror jeg det må være.

IMG_8976.jpeg