- Medlem
- 26. april 2011
www.tidssonen.no
På tide med noen bilder av 38mm-ern!Vi unboxer nye 38mm i dagens bonusepisode fra Klokkelandslaget!
![]()
Klokkelandslaget: Bonusepisode - tett på nye Radium 38 mm
En kjapp kikk på en rykende fersk nyhet fra norske Radium.www.tidssonen.no
Grattis! Selv digger jeg Radium på nato, blir så sabla lett. Kul skive på din. Send meg en PM med navn så kan jeg invitere deg til Orion, der møter du både Thomas og Sjur, som kan svare på ditt spørsmål om serienr. På min står serienr på skiva kl 3.Ikke noe leirbål for anledningen, så gasspeisen får duge. Positivt førsteinntrykk. Skiva er skikkelig fin med et eget særpreg, og ikke minst overraskende stor. Jeg fryktet at den skulle bli alt for stor, men jeg vil hevde at det går akkurat. Frem til jeg finner en skinn- eller kanvasreim som passer de alt annet enn små barettene og som passer håndleddet mitt, så blir det natoreimer så lenge.
Vis vedlegg 351455
Jeg er nysgjerrig på om den kan ha et serienummer, finne ut alder og så videre. Planen er å ta den med til Radium for å høre. Har disse serienummer under baklokket?
Tja, trodde Navigatøren kun kom med opptrekk uten sekundviser, plexiglass og long lugs. Altså "gammel/prototype-versjonen".Trenger råd/innspill fra gjengen her inne: Jeg vurderer kjøp av en Radium Navigatør, mest sannsynlig med mørk skive (tenderer til å like disse best). Her kan man få med eller uten sekundviser - hva skal jeg velge?
Ryddigere skive uten, men av bilder jeg ser det ikke alt for ille ut med sekundviser heller...
Takk for innspill. Ligger bl.a. en på finn.no nå.Tja, trodde Navigatøren kun kom med opptrekk uten sekundviser, plexiglass og long lugs. Altså "gammel/prototype-versjonen".
Radium med sekundviser ble lansert med short lugs versjonen med glassglass (ikke plastglass) og automatikk.
Har aldri sett Navigatør i denne versjonen, men kan ta feil?
Og hvis du kan velge: LL med plexi og opptrekk!!!!
Fant svaret her.Nå har jeg målt. Ca 55 mm. Den dekker håndleddet godt, men bærer helt umerkelig pga buet kasse og lett alu.
Vis vedlegg 260825Vis vedlegg 260826
Riktig riktig.Takk for innspill. Ligger bl.a. en på finn.no nå.
Vis vedlegg 359218
Hva er avstanden mellom hornene / lug-to-lug på LL? Kjenner virkelig jeg er på grensen med SL![]()