Lydkvaliteten var elendig i dag! Masse ekko
FYI: Rolex har ikke noen "egen stållegering". "Oystersteel" er rett og slett AISI 904L, som er en omforent standard stålkvalitet.
Noe annet ville bare vært tullete, selvsagt.![]()
Har du fått dette bekreftet 100%? Før opplyste de jo 904L, før de endret det til Oystersteel, som mange av oss tenkte kunne være ren markedsføring, men som av flere kunnskapsrike hevdes å ikke være standard 904L. Rolex selv ønsker ikke kommentere, av konkurransehensyn.
Nei, selvsagt ikke, men hvorfor alle dager skulle de ha sin egen legering? Forøvrig kan de gjøre små justeringer i metallurgien og fremdeles oppfyllle AISI 904L-standarden, så alt er mulig. ...Men det er i mine øyne svært lite sannsynlig at det er noe annet enn standard handelsvare med et fint produktnavn og marketing. Hva skulle vitsen være? Men jeg *vet* ikke, selvsagt. Jeg ser at innlegget muligens så litt belærende ut. Det var ikke meningen.![]()
...Noe som gir meg en fin overgang til at "Titanium" og "Platinum" heter titan og platina på norsk.(Ja, jeg har blitt en sånn en.)
![]()
Nei, jeg er definitivt ingen metallurg, men tenkte de kanskje falt utenfor standarden dersom de f.eks blandet i litt ekstra. Det gjøres jo hele tiden i gullegeringer for å endre egenskapene, men er kanskje mindre vanlig i stål.
Her føler jeg at jeg stort sett leverer meget bra![]()
Jfr. Coca Colas "Bonaqua" som sikkert hadde solgt mindre hvis de markedsførte det som "Vann".![]()
Alle vet at vannet i Norsk Bonaqua kommer fra Glomma.
Siste dag på Watches and Wonders, dag 4, oppsummert!
![]()
W&W dag 4: TAG Heuer, Jaeger-LeCoultre, Grand Seiko, Bell & Ross, Hublot, Zenith og Rolex IRL
Klokkelandslagets aller siste podcast fra Watches and Wonders Geneva.www.tidssonen.no
Vi håper dekningen fra messen har falt i smakTilbake med vanlige episoder på tirsdag!